|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om att teckna helförsäkring på en helt ny bil? Visst finns det vagnskadegaranti, men problemet är att självrisken är 10000kr. Helförsäkring kostar 12000kr per år med 3000kr i självrisk. Halvförsäkring kostar 5000kr per år men då är det en självrisk på 10000kr vid vagnskada. | |
| OKQ8 backup, kolla på den. | |
|
Men i ditt exempel så behöver du snitta en skada per år över 10 000kr för att det ska löna sig med att ta helförsäkring istället för halv. Min rekommendation är halv och istället komplettera med OKQ8. |
|
|
Håller helt med Grelle här, men med en lite korrigering ;-) Tre skador över 10 tkr på tre år gör att du går jämt upp på alternativen: 12 tkr x 3 år + 3 tkr x 3 skador = 45 tkr 5 tkr x 3 år + 10 tkr x 3 skador = 45 tkr Det är först vid minst fyra sådana skador under tre år som du tjänar på att teckna helförsäkring. Den skadefrekvensen känns väl inte helt sannolik, eller? :-) |
|
Verdi |
Kör du så jävla illa ska du inte ha bil alls. ;) |
|
Dessutom tappar man väl bonus om man utnyttjar vagnskadedelen? |
|
| Har jag aldrig råkat ut för. | |
|
Det där med bonus känns som en gammal skröna. Bäst pris på försäkring får jag alltid genom att söka igenom marknaden och se vem som bjuder billigast. Det är inte alls ofta mitt nuvarande bolag är billigast, eller att försäkringar blir billigare nästa år, tvärtom blir de oftare dyrare. Däremot får man samlingsbonusar om man har flera försäkringar hos ett bolag. |
|
|
Ja halvförsäkring + OKQ8 Backup kändes helt klart mest prisvärt! Synd bara att OKQ8 Backup inte går att teckna just nu, skulle gissa att villkoren blir betydligt sämre när de får igång det. |
|
| De bytte villkor i höstas (bytte även partner som står för försäkringen). För egen del så är de nya villkoren sämre, men oavsett så är det nya villkoren bättre än inget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.