|
|
|
|---|---|
|
Inhandlat en BMW Motorsport 300 graders kam, någon som har koll på bestyckningen av förgasarna, på en M30 3,5 och Weber 45:or Misab har en sida men den gäller bara upp till 3,0, kan bli dyrt att pröva sig fram. | |
|
Kan inget om bestyckning av Weber, men känner att jag måste gratulera dig till köpet. Kommer säkerligen att yla bra på 7000rpm :-D Lycka till Anders C |
|
|
Hoppas precis som Anders C att du får till det! Har du provat att söka bland tidigare inlägg? Vet att bestyckning har varit på tapeten tidigare men kanske inte till 3,5:an... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
mitt tips är att bestycka den i rullande landsväg hos nån som är duktig på det samma! Vart bor du? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
| "Lover" vart fick du tag på den kammen..? Är den till M30 3.5l..? | |
PETER.O |
Hej,volymen på motorn har ej så stor betydelse. Om du använder lika stora halsringar som Misab rekomendationen så prova med den bestyckningen. Men eftersom du har en större motor så kan du använda större halsringar, och då måste du även gå upp i munstyck- storlek.Är inte 45:or lite små till en sådan motor? eller är det en bil som även skall användas som bruksbil? Mvh Peter |
|
Kammen finns på BMW... till förgasarmotorn med fördelardrivning på kammen. Borde även passa l-jetronic bilarna. Jag håller också på med en 3,5l weber-bestyckad motor. Ren idioti men grymt coolt! Min motor ska bli "snäll" bara 282 graders schrick. Jag är inte heller någon expert på det här med bestyckningen men det blir att testa sig fram. Lycka till! Mvh Otto Hellre arsenik i frukostfilen, än en SAAB-låda i bilen!! |
|
| Ok, men finnns det någon katalog på vilka kammar det finns, eller får man ringa ocg fråga..? Förresten ska ni byta till högkompkolvar också...? funderar själv på att bygga en 3.5l motor.... | |
|
Min 3,5:a är en Alpina B9. Den har högkompskolvar, andra förbrännings och större ventiler. /Otto Hellre arsenik i frukostfilen, än en SAAB-låda i bilen!! |
|
| vart finns det insug som passar till weber 45 till 635csi?? | |
|
Utan att veta säkert så skulle jag tro att Weberinsug till M10 även passar M30. M10 och M30 är ju väldigt nära släkt. Vet inte vem som säljer dock. Kiip Spiiding! |
|
| M10: 4 cylindrig M30:6 cylindrar. eller vad menar du Spiidfriik??? | |
|
Ekman: Antar att Spiidfriik menar såhär. Eftersom M30 i stortsätt är en M10 med två extra cylindrar så borde M10ans insug passa. Då ett insug är för två cylindrar så spelar det ingen roll att de urspungligen är till en fyra utan man tar bara ett extra. Om det nu passar vill säga. |
|
| Tveksam om M10 passar, ofta är det höger och vänster på dessa insug så de ser inte exakt likadana ut. Om jag inte minns fel så har Dalhems insug, men att de vill ha över 5000 kr för dessa... | |
| Har dalhems insug till Weber 45 till M30 3.5 liter sexan?? | |
| Efter lite bläddrande i Dalhems katalog: " artnr 8-0058 Insug BMW 3,0 x 3 DCOE 60 mm 5495 kr" Med länkage: 0058 6395 kr. | |
|
Köpte kammen av Walloth und Nesch, de hade lite extraerbjudande. Tänkte ha den i en std. 3,5 med portad topp och extraktor. Tror knappast att 3 st. 45:or blir för smått, de räcker väl för att mosa ut nästan 300hk ur en m30 och här blir det knappast mer än ca. 250. Hela härligheten ska senare ploppas ned i en 2800 -70. Antalet hk känns lite oviktigt, det är sången jag vill åt. Tackar för tipsen! |
|
| vart finns Walloth und Nesch, ?? | |
|
Länk Mycket trevliga att göra affärer med. |
|
PETER.O |
250HK är OK,men med 300 så är det bättre med 48:or. Mvh Peter |
|
Pröva att ringa Ronwill (weber expert) tel. 08-749 06 91.. Jag vet en gamal banracing BMW 318 med 3,5l sexa i, med Dellorto 45:or som pumpa ur ca 320hk på bakhjulen.. Team kuben in the old happy day´s... KIF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.