AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
495

jaha.. blir det ingen BMW då.. snyft

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
hm.. jag kollade just lite med trygghansa.. mellan 15-22000 vill dom ha för en helförs på en 325:a -93a.. vad tror ni..ska man snika till det å köra på halvförsäkring eller?

jag har inte kollat med andra förs.bolag..
tips`?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det är visst på G med höjning överlag enligt rykten så snart vet man inte vart det slutar...Inget svar på din fråga men det beror på just dina förutsättningar hur en försäkrings "premie" blir.

Vad gäller o "snika till det" så vet du nog bäst själv hur du vill ha det.

Mvh Janne.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
TH verkar vara de som höjer mest, lyssnade på radion för en stunds sen.Vi ska betala de dåliga finanserna för pensionsförsäkringarna,när börsen gått ner.

MVH
Hasso
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
ja..satan i gatan.. får hoppas priserna sjunker tills de blir mera aktuellt med bilköp..(troligen inte)
får väll kolla med andra förs-bolag oxo.. annars får väll bilen stå på farsan..närå.. men de känns som de ibland iaf

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
TH har varit i särklass dyrast för de bilar jag har försäkrat, sen är min personliga uppfattning av TH, de är total kassa!!! Hade enbart problem med de.

Mvh Abbe
Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
För mig var iaf t-hansa överlägset billigast, halva priset jämfört med tex lf. Betalar nu ca 12000/år för helförs. på min m3:a.

Mvh Jens
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Snart är det inte priset på bilen som avgör om man har råd eller inte utan försäkringspremien. Vem fan vill lägga 30.000 om året på en försäkring? Systemet måste ändras.
Vad det gäller försäkringar skall täckningsbidraget normalt sett vara noll kronor. Inkomsterna på premierna är lika stora som kostnaderna för att ersätta försäkringstagarna. Däremot tjänar försäkringsbolagen pengar på det kapital de har att förvalta. Tyvärr är det svårt att göra bra investeringar på kapital idag och således stiger premierna. Att sedan BMW är väldigt dyra att försäkra beror på att det sker alldeles för mycket elände där BMW:ar är involverade. Jag jämförde försäkringar mellan min 170hk starka BMW 523 och en Jaguar XJR. Dessa båda bilar var i princip lika dyra att försäkra trots att jaggan är en lyxbil med V8 och kompressor på drygt 350 hästar...
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Och sen ska försäkrings premierna höjas....mellan 10 och 30%..

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Bo
80
Booba
525i -01 E39 M-sport
523i -97 E39
Hade jag varit dig sickan hade jag inte halvförsäkrat, Det blir grymt jobbigt och dyrt om det skulle hända något. Har du däremot kollat bolag för boalg och stämt av? Ring och jämför och ställ dem mot varann.
Jag började på 15.000 kr / år för 98:an och slutade på 4.800 kr/år. Det betalar telekostnaden och tiden med råge. Tips för BMW-försäkring: www.susab.com, Länsförsäkringar, IF, Dial (samarbete med BMW)
Klart som den att du skall ha en BMW, ge inte upp nu.
Lycka Till!

Dra gärna ett mail om du behöver mer hjälp att få ned premien.

// Booba
Suasab tar 7600 för min 540-98......

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Jag får tacka för alla sjysta svar..ska kolla upp lite närmare i vår när det verkligen blir aktuellt.. ska jämföra försäkringsbolagen å se va ja kan få för pris...mummel mummel..

for now beemerpplz
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Problemet med de ökade premierna beror inte bara på att förvaltningen av kapitalet har gått dåligt utan det faktum att försäkringsbedrägerierna står för en betydande del. Med andra ord, utan försäkringsbedrägerier lägre premier för oss hederliga.
Bo
80
Booba
525i -01 E39 M-sport
523i -97 E39
Jag visst är det surt att vi hederliga pröjsar för de oärliga. Men så är det ju alltid. Hade inbrott en en av bilarna förra veckan.
De hade gått in genom att kila in något under handtaget och bänt uppåt, lackan skadad, handtaget kass. Allt detta för två cd-skivor och en mobilladdare.

Vem får betala, jag och andra försäkringtagare genom självrisker och höjda premier. Undrar om det motsvarar den hundringen som pundarn kan få för grejorna ???

Nån som har ett basebollträ att sälja :)

// Booba
bln: De höga premierna är egentligen resultatet av en cocktail av elände. Försäkringsbedrägerier drabbar först och främst försäkringstagarna till de bilmodeller som ofta förekommer i sådana ärenden. BMW:ar förekommer ofta i svåra olyckor, de stjäls ofta och säkerligen förekommer försäkringsbedrägerier där BMW.ar är inblandade. Detta slår tillbaka på försäkringstagarna som äger BMW:ar. Det är ingen slump att en Toyota Corolla är billigare än en BMW att försäkra...
betriebsanleitung1
Bara en sån sak som alla jugoslav-ryss-estniska-albanska maffior som snor bilar som korpar.Jag har numera förståelse för försäkringsbolagen,jag vill själv inte betala premierna iofs så jag har gjort av med bilarna.Min 850 fick inbrott 4 gånger på ett halvår och då slog dom isönder dörrar,taklucka etc.Det var en kostnad för försäkringsbolagen på 100000kr på 6 månader och någonstans ska det ju tas ifrån.
elof
ringde runt å kolla försäkringar en gång och TH var klar dyrast tycker du ska sätta dig ner o ringa runt å kolla läget hos de övriga bolagen trökigt när det ska falla på att det e dyr försäkring.......klart pöjken ska ha en BMW !!!!!!
Dr_Mario
Hmm det där med att en toyota corolla skulle vara billigare är väl lite fel.. Jag får betala lika mycket för min Toyota corolla gti som för bmwn... Fy fan..
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Dr_Mario:

Kanske beror på att det är en gti...
Ang Susab så hade jag dom när jag hade min motorcyckel(yamaha Yzf 1000r)och jag tog försäkringen genom den mc-firma som jag köpte bilen av, försäkringsb hade precis startat upp i Sverige med mc-förs och jag fick en mycket fördelaktig förspremie 4600:-helförs/helår, förutsatt att det monterades in en startspärr för 4000:-.
Okey 4000:- för en startspärr går ju an tänkte jag nu när premien var så billig. en tråkig sak var att premien inte gick att dela upp på fler ggr.

Nästa år när brevet med premieinbet damp ner så fick jag en liten chock, premien hade höjts till 6000:- och i ett bifogat brev stod det att mc-olyckororna hade ökat så då var dom tvingade att höja premien. Vad göra? premien var ändå förmånlig om man jämförde med andra bolag.

Året efter så skulle jag sälja bågen och ville helst sälja den innan årets inbetalningskort skulle komma med posten, så man slapp ligga ute med 6 tusen.
Hade inte hittat någon köpare när premieavin kom ca 3 veckor innan den skulle betalas och nu kom megachocken arne.
I brevet stod: I och med det ökade antalet olyckor har vi tvingats höja premien kraftigt. Jaha tänkte jag och tittade på inbetalningsavin, va i helv 30 000:- Trettiotusen kronor.
Det måste va något fel tänkte jag och ringde upp Susab men nej det var helt korrekt, jag undrade också hur dom kan med bara tre veckors varsel skicka ut en sådan kraftig höjning utan att informera ett bra tag innan, så sa dom bara likgiltigt att -vi går bara efter reglerna.

Efter några väl valda ord lade jag på. Hur fn skulle jag få tag på 30 000 spänn på 3 veckor. Som tur var fick jag bågen såld sista dagen försäkringen gällde. Så nu vet ni vad jag tycker om det försäkringsbolaget.

Mickegywer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.