|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har letat i forumet och försökt följa de diskussioner som redan finns. Finner inget som riktigt stämmer överens med de problem som uppstår i min kärra. Jag är amatör på detta och har långt ifrån de kunskaper som många utav er har men jag gör mitt bästa :) Jag har för någon månad sedan bytt automatlådan på en erkänt duktig BMW-verkstad och jag är inte riktigt säker på om symtomen som kommer från AC:n hänger ihop med det men kan inte heller riktigt utesluta att de uppstått nånstans i samband med bytet. Nu till problemet: Min bil har helt slutat att öppna upp friskluftsintagen fram i läget AUTO men jag kan styra både fläkt och spjällen manuellt och öppna/fläkta enligt önskemål. Värme/kyla reagerar långsamt eller knappt märkbart ibland. Restvärmaren aktiveras inte heller (Lampan tänds inte heller). När jag sänker tempen till max kommer ingen rejäl kyla (AC lampa lyser grönt). Följande är gjort redan: 1. Bilen är felsökt i dator och det finns inga felkoder på ventilationen. 2. Det var fullt av damm vid sensorn på ac styrenhet. Blåste lite luft för att rena den. 3. Sensor för inre ventilation bakom handskfacket är nyligen bytt. Finns det fler sensorer för inre ventilation? Jag funderar nu på om det är lämpligt att byta AC styrenhet? Det verkar vara lätt att göra själv. Om jag gör det, behövs det någon omkodning (gifta samman enheter) på verkstad efter? Vad är det som felar? | |
|