|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| @BMW-Otto: Inte säkert; har du mätt med batteriet inkopplat i bilen? Bilen lastar i princip alltid lite. Är det inte larmet som drar ström, så är det kupe'belysningen eller ibs:n som mäter. Korrekt sätt att mäta SoC är: Ladda fullt, vila batteriet i ett dygn i 20 grader. Mät SoC. SoC kan dock luras lite speciellt när batteriet blivit skiktat (syra koncentrationen är bra uppe, med längre ner i batteriet är koncentrationen lägre, kallas även ytligt laddad. Då har du"bra" SoC men dålig kapacitet pga undermålig laddning. Kan återställas med utjämningsladdning. | |
|
Ja när man öppnar bilen med fjärren så belastas ju batteriet direkt. Drib e king när det gäller batterier ;-) |
|
|
Gick det bra med batteribytet och att göra bilen strömlös? Gjordes en registrering av batteriet? Jag funerar på detta batteri: Länk Sitter 90Ah 900A som är drygt sju år och har gjort sitt för länge sedan. |
|
| Bara o köpa! Inga probs o byta. Däremot behöver du programvara tex INPA för att regga det. Bor du i närheten av Gbg så hjälper jag dig. | |
|
Tack så mycket men bor tyvärr inte i närheten av Gbg. Tänkte höra om det lokala Meca kunde registrera batteriet. |
|
| Köp Carly och regga det med så kan du göra en massa andra kul saker också. | |
|
Denna + Pro appen? Länk |
|
| Ja, fast du skall köpa på Carlys hemsida. Länk | |
| Kolla här så det funkar på din bil Länk | |
|
Bump. Gammal tråd men jag ska ha ett 90ah agm batteri enligt ncsexpert. Hittar bara 95ah agm. Kan jag ändra till 95ah_agm istället för 90ah_agm i textfilen? Mvh |
|
|
Jag registrerade 95ah batteri med Carly appen. Snart två år utan problem. |
|
| Då stämmer inte amperen då den är satt på 90ah original. Om det inte är ändrat innan dvs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.