|
|
|
|---|---|
|
Länk ... kunna vara?? | |
| Om du kollar vad en ny f11 reas ut för nu så framstår den där åt skogen för dyr. Känns som minst en hundring för mycket. | |
|
Det är ju främst 520d som reas ut och det hjälper föga om man vill ha en 525d med sexa ;-) 530d innovation edition är en helt annan prisklass. ------- //Lövet |
|
| Om fåfängan kan stå tillbaka lite så duger en fyra alldeles utmärkt. Hur som helst så skulle jag aldrig lägga 300k på en snart 7 år gammal bil som gått 8000 när en ny kostar styvt 50k extra, räkna även in alla fördelar med halvförsäkring garantier osv. | |
|
En 525d M-sport är sannerligen inte samma bil som en 520d med Comfortpaket. Den jämförelsen tycker jag haltar betänkligt. ------- //Lövet |
|
|
Så, Andreas, vad anser du rätt pris borde vara? Har bestämt för mig att samma bil låg ute på blocket ganska länge tidigare i höstas (privatannons) för runt 240. Då utan att bli såld. |
|
|
Ja närmare 250 än 300 iaf. Sedan tror jag inte du kan pruta så mycket, bilfirmor brukar inte vara öppna för det. De låter hellre bilen vara osåld och sänker priset själva. (Många gånger under buden som man fått i början...) ------- //Lövet |
|
|
Jämför man med den här Länk så känns priset väl högt... även om utrustning skiljer en del. Men framförallt fattas ju två cylindrar.... Suck... inte lätt det där med val.. |
|
|
Sex cylindrar är värt _mycket_. Det blir en helt annan motor. Det handlar inte om effekt i rena siffror utan hur motorerna går, låter och känns. ------- //Lövet |
|
|
Jo, jag vet.. Har ju tillbringat de senaste åren i sexcylindriga bensinvarianter och det gör en ju rätt bortskämd med gångkultur. Har också gjort misstaget att provköra sexcylindrig F10... Innan denna rovkörning tyckte jag att fyran trots allt var rätt ok. Inser dock att om jag valde en fyrcylindrig nu så kommer jag alltid känna att det var bara "nästan" vad jag ville ha. Åkte Alfa tidigare i livet.. Alfas V6:a i 164:an (QV) och i 166:an är väl en av få motorer som faktiskt överträffar BMW:s sexor i gångkultur. Efter att 164 QV:n skulle ersättas med nånting annat blev det en 166:a. Bestämde mig för att försöka vara förnuftig och valde en fyrcylindrig som ju gick helt ok och var rätt ekonomisk att köra. Satt hela tiden och längtade en V6:a dock... Tänker inte göra samma misstag igen! |
|
|
Denna bil var till salu för 248,000 för ca några veckor sedan av en privatperson Sen kom den ut igen för 275,000 från denna firma o nu på 295,000 ??😂😂 |
|
| Denna bil värderar KVD till 232 400 kr | |
|
Tror att 232' är lågt (och ligger förmodligen under vad de köpt in bilen för) Börjar luta åt att man kanske skulle kunna betala 250-260 för den. Fast det släpper de den inte för.. |
|
|
Jag sålde min 525a (4a) 2013 för 290, samma mil ca. Jag vet att 6a är en 6a, men är det värt så mycket mer? Köper man inte en 530 / 535 då? Denna bils minus mot min (pengamässigt) - Sedan - Ej stora NAV - Ej X-drive - 2 år äldre + Sexa + Bilhandlare + Skinn (hade Alcantara) Men jag har följt marknaden över främst F11 länge och jag anser att denna bil ska ner en bra bit. 230-240´. |
|
| Tror en "vanlig" utan M-paket skulle ligga på runt 190-220 med samma utrustning/miltal. M-paketet gick väl på runt 50' som tillval. Så, 230-240 kan nog vara rimligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.