|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ute efter en pendlarbil återigen och valet står mellan en faceliftad 330D E91 med manuell växellåda eller 123D med manuell växellåda. Ni som har en manuell 123D, vad har ni för förbrukning? Är kamkedjeproblematiken aktuell med 123D? Tack på förhand | |
|
Kamkedjeproblem: ja. det är aktuellt. men många har åtgärdats? Förbrukning: Jag hade enligt datorn 0,72 L / mil med riktigt riktigt tung gasfot. Pendlarbil: 123d är enligt mig inte en härlig pendlarbil; den är liten och bullrig, samt sätena är inte fantastiska. Men det är en sjujävla rolig bil! Trimma den! |
|
|
Jag har en 123d och kör mestadels pendling längs E4, 10 mil per dag 3-4 dagar per vecka. Förutom det stadskörning och några längre turer per år. Under de 2,5 år jag haft den har jag ett snitt på 0,65 l/mil vid pumpen, min dator visar ungefär 0,5 - 0,6 l/mil för lite. Då kör jag med ganska tung gasfot då det är en rolig bil och det är svårt att hålla sig ifrån det :) Kul bil! Funkar fint för pendling för min del men nästa bil blir nog en bekvämare sak. Nu kom jag från en bil som var väldigt bullrig så för min del blev det bra mycket tystare och bekvämare än tidigare men det finns andra bilar som är både billigare i förbrukning och bekvämare om man vill ha det. |
|
|
Alternativet är 123D istället för A8:an, eller behålla A8 och köpa Polo 1.4 för 15k :D Kommer bli drygt 12 mil/dag. |
|
| Har en 123d M-sport automat, trimmad! Lika rolig vaje gång och snittar ca 0,65-0,75 i blandad körning med tung gasfot :-)! Gillar bilen och tycker inte man störs av buller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.