|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en pendlare A4 allroad. 2015. 150 tdi manuell En modell som kan passa in mellan en 320 och x1 x3. Erfarenheter ? Förbrukning. Komfort långkörning. Buller? | |
|
lite same same but different, men jag hade en -12 A4 Allroad 3.0 TDI Underbar drivlina, men inte specielt snål. Jag lider dock av tung högerfot och hade rätt rejäla däck på den också. 150 hk är nog betdygligt lättare att köra snålt med. Däremot hade jag ett enormt störigt vinande ljud som uppstod vid ca 118km/h.. lyckades aldirg lokalisera det. Utan led konstant vid motorvägskörning. Antagligen var det specifikt för min vagn dock, för aldirg läst om att någon annan haft det problemet. |
|
|
hej okej :) ja verkar va vettig å går få dessa bilar till bra pris oxå. det är just förbrukning ja last som inte är så snäl men med Quattro driften på dessa som e 60/40 så är det väll så last om 0,75 på långkörning jag kommer köra 4,5 mil enkel 90 väg till jobbet motorväg riksväg vet inte vilken 4wd bil man kan köra på 0,5 men antingen 320 xdrive men med sämre comfort på sämre vintervägar |
|
|
Min 320 d xdrive -10 drar ca 0,55 vid lugn körning på 6:an (manuell) ca 90-100km/h. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.