|
|
|
|---|---|
|
Hej, Helljuset vänster fram har dött. Mitt chassinummer på realoem: Länk Punkt nr 13 är helljus men det kan vara xenon eller H7. Hur ser jag skillnad? Halvljuset är xenon det ser jag på varningsdekal vid kontakten. | |
|
Helljuset är alltid H7 på E39 (om ingen har modifierat i efterhand vill säga)! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Så här ser det ut, vänster fram. Tydlig varning till vänster för högspänning men ingen till höger, på blå kontakt. Antar det är H7 då? Länk |
|
|
Mitt helljus är iaf HB3...i 523an, de andra har jag inte behövt kolla än. Mvh Janne. |
|
|
Svårt att se på bilden tycker jag, men nog ser det ut som en "vinklad" HB 3 " kontakt, men jag är inte säker...ta loss också kolla! Mvh Janne. |
|
|
Ok, jag var nog lite otydlig i mitt inlägg! :/ Borde skrivit att i E39 är det aldrig Xenon-lampa i helljuset som original och i face-lift-lampor är det H7 i helljuset. Vinkeln på bilden är troligen vinkelstycket/hållaren för glödlampan (H7): Se bilden #14 (klickbar för ett foto): Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.