|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Bilen börjar knacka något lustigt just vid acceleration och kraftiga inbromsningar. Hissade upp bilen idag för att kika lite underifrån och det såg inget konstigt ut men när jag snurrade på däcken förhand (bakaxeln) så kom det där knacket igen som jag hör inne i cupen och jag antar att det är det som låter (95% säker på att det är det) Jag snurrade hastigt fram och tillbaka på hjulet. Länk Vet ej om jag valde rätt länksida men hoppas det går att se videon. Vad kan jag förvänta mig för kostnader om det nu är differentialen som är paj av någon anledning? Kan man fixa det själv utan att lämna in den på verkstaden? (om det inte är allt för komplicerat alltså) Är det ett vanligt fel på e39? Tack på förhand. Hoppas på svar. | |
|
Hej första jag reagerade på är att diffen läcker olja är ju helt blöt på videon Troligen gått torr så lager och grejer är skrot En.beg diff kostar nog 3000-10000 på skroten Har byt på några Bmwes jag haft o det är rätt lätt Mvh |
|
|
Tack för svar! märkte också att den var blöt när jag lade upp videon. Syns extra bra när kamerablixten är på. Kan nog vara rätt kört som du säger men om jag testar att fylla på ny olja då? tror du den kan ha klarat sig eller är det bara att skrota skiten? Mvh |
|
|
Hej du kan ju prova att fylla på men troligen har den tagit skada Mvh |
|
|
Vet inte exakt vilka funktioner en diff har då jag inte är så bilkunnig men känner att det vibrerar när jag accelererar. Kan det vara orsaken där med mån tro? Mvh |
|
| Hej ja har den gått utan olja så kan vibrationerna komma från diffen | |
|
Tack för hjälpen åströmarn! Imorgon blir det att testa o fylla på med olja så får vi se vad som händer. Men jävlar vad diffen var blöt av olja?! Att den kan ha läckt så mycket utan att jag har märkt någonting? Tack Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.