|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| I och med senaste IOS:en visar min iPhone var bilen står parkerad, om jag mot förmodan skulle glömma av det.. | |
| Sani, jag har nog löst om det med, men kan inte lista ut hur det fungerar? | |
| Det är bara till att öppna upp appen Kartor, och där står det "Parkerad bil" - antar att den nyttjar någon typ av AI för att fatta när bilen inte rör sig på ett tag.. | |
|
Ja det är uppenbart att BMW gjort någon uppdatering så detta fungerar igen för fler personer. Det som är skumt är att jag fortfarande inte har menyn i Idriven. Funktionen är mycket användbar när man är i okända städer runt om i världen och parkerar på stora parkeringsplatser eller parkeringshus. Mvh Kristian |
|
|
Sani, nu förstår jag, du menar Apple Maps, jag trodde det var en Google Maps funktion. Tittade precis och den visar var bilen stod parkerad två dagar sedan. På något sätt så uppfattade inte iPhonen att jag körde både igår och idag och att bilen står nån annanstans nu.. Som skillnad visar BMW lokalizatorn bilens position baserad på nån form av signal sänt av bilen (tror jag det I alla fall ). Mycket användbart när man är fler som använder bilen tex jag och frun. Bor i stan där man ställer bilen på olika ställen i omkrets av en hel kvarter. Inte altid man vet var den står om kommunikation med frun fallerar. Det är bara det att nu står det bara hela tiden The vehicle Position can not be determined |
|
| Nu har jag läst i app feedbacken på appstore som någon missnöjd användare skrev att om bilen står någonstans i närheten av din bostad så visas det inte pga av tyska privacy lagar, kan det verkligen stämma? | |
| Nepp så är det inte för mig. För mig verkar det vara så enkelt att BMW:s tjänst legat nere för en del användare men inte för andra under en längre tid. Och nu har det hoppat igång igen. Fungerar oavsett bar jag står parkerad nu. | |
|
Ikväll var jag vettskrämd av kära Connected Drive. Brukar logga in och kolla laddning innan läggdags. Istället för att se batteri status i bilen såg jag meddelande att ingen information kan visas när bilen är i rullning! Kall dusch! Brukar låna bilen ibland till dotter men hon frågar alltid när hon behöver låna. Så tänkte man på den värsta scenariot, att bilen är stulen. Tog jackan och raka vägen till garage På vägen ditt va mer och mer övertygad att skit appen har hängt upp sig och så var det. Bilen stod still i garaget. Loggade ut från Connected Drive app loggade på nytt och då fungerar bil lokalisering, men fel på laddnings status. Uppdatering BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.