|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fler än jag som fordonslokalisering slutat fungera för? Har mejlat supporten men får inga vettiga svar. För någon vecka sedan gungerade det inte alls utan man fick bara ett fellmeddelande när man försökte uppdatera platsen. Nu skickar den tillbaka samma plas som mobiltelefonen befinner sig på, inte bilens. Dvs att den visar exakt samma plats på bil som på mig själv. BMW är irriterande dåliga på connected funktionalitet jämfört med andra på marknaden! Mvh Kristian | |
| Funkade för mig alldeles nyss. | |
|
Skrev nyligen i en annan tråd om Connected Drive. Min fungerar klanderfritt med fordonslokalisering och telefonens plats. Det jag har problem är att appen stannar vid uppstart vid vissa tillfällen, och vid omstart fungerar allt som det ska. |
|
|
Hade problem för en vecka sen. sen funkade det. då hade hemsidan uppdaterats. men håller med det är ofta det blir felmeddelande |
|
|
Knepigt. Fungerar inte alls för mig sedan ett par månader tillbaka. Däremot så fungerar andra tjänster, tex låsa och låsa upp bilen via appen. För er som det fungerar för, har ni ett val i huvudmenyn (huvudmeny-inställningar, längs ned fordonslokalisering) där ni kan välja att aktivera eller inaktivera fodonslokalisering? Skall finnas enligt BMW men har aldrig funnits för mig. Mvh Kristian |
|
|
Nej inte sånt i min app, visste inte att det finns olika appar men min är nerladdad nyligen. I huvudmeny har jag status,remote,kartor och effektivitet. I högra hörnan finns extra meny med inställningar bland annat men fordonslokalisering har jag inte. Fordon hittar jag i rubriken kartor i huvud menyn! |
|
|
Var lite otydlig. Den menyn skall alltså finnas i bilen, ej i appen. Mvh Kristian |
|
|
Ok men nu har jag hittat den i appen med;-) Den finns som du sa under inställningar men man måste först välja bil eller trycka på bilden för att sen komma till allt som stöds! Nu tänkte jag rabbla upp va är det som stöds men när jag trycker på bilden händer det precis som du beskriver: "laddar data" och sen bara svart under! :( En rejäl genomgång av appen behövs tydligen. |
|
| Men om det finns i bilen ska jag undersöka imorgon. | |
|
Bilen; Meny, inställningar, GPS spårning. Så står i min bil. |
|
|
Har samma bekymmer, lokaliseringen fungerar ej. Funkade tidigare. |
|
|
Davkar. Har du inställningen ovan i idriven? Mvh Kristian |
|
|
Kollade precis och den inställningen saknas i min meny. Skumt. |
|
|
Bilen kan inte lokaliseras i rullning, ännu en minus till connected appen |
|
|
Varit inne hos den lokala BMW handlaren på rekommendation av kundtjänsten för Connected Drive. De hittar inte orsaken till problemet och de kan egentligen bara konstatera att det är konstigt att valet i Idriven inte finns där. Lösningen hoppas de är mjukvaru uppdatering i hela bilen. Grundinställningen från deras sida var att garantin inte täcker detta. Oskäligt enligt mig då tjänsten man betalat för ska fungera. Fungerar inte tjänsten är det deras skyldighet att fixa så den fungerar. Får se hur det slutar. Mvh Kristian |
|
| Nåt update i ämnet? | |
|
Tjänsten fungerar nu i appen men menyn i idriven finns fortfarande inte. Mvh Kristian |
|
|
Funkar nu även för mig! |
|
|
Davkar: och menyn i idriven? Mvh Kristian |
|
| 170KJ: Det har jag inte kollat upp igen, men känns tveksamt att någon förändring skett där utan någon form av uppdatering av bilens programvara? | |
| är inte det fråga om set up på BMW sida när man abonnerar på tjänsten? det borde uppdateras remote nog?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.