|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är på jakt efter en E93 skulle vilja veta mer om original navi/färddator i den. Är det ett 'måste' eller ej? Utbudet krymper ju med denna. Hur visas ex service interv och backvarning i huvudinstrument? /Anders | |
|
Har en e91 2010a med inbyggd nav. Där ser man service intervall å backvarnare, kan du välja en bil med denna inbyggda nav så gör det. Jag letade länge efter en 325i e91 med nav. Finns inte många, men när man väl har denna funktion så är man ju supernöjd. Lycka till Mvh Mats |
|
|
Har haft flera BMW med inbyggda nav. Efter bara kort tid blir de väldigt utdaterade. Skulle absolut inte säga att det är ett "krav". Har en i nuvarande bil, använder den aldrig. Google Maps är mycket bättre både på inmatning och anpassning till trafik. ------- //Lövet |
|
|
Jag har stora navin i min, klart att det är en trevlig detalj som ger lite plus i kanten känsla men jag hade nog låtit helhetsintrycket på bilen väga tyngre än om den hade navin eller ej. |
|
|
Håller med om att den blir snabbt ouppdaterad, å det är dyrt att uppdatera kartorna. Men gillar resten av funktionerna som finns. |
|
| Tack för input alla! Just detta med att kunna se park varnare tydligt plus olika Service meddelanden värderas högt. Hur visas de annars? Mellan mätartavlorna i mindre format, antar jag? | |
|
Serviceinfon visas som du säger mellan mätartavlorna men backvarnaren piper nog bara. Förr i tiden fick man titta i serviceboken när man skulle serva bilen och vända på skallen när man skulle backa. Det funkade rätt bra det med!! :-) |
|
|
Har stora navin och kan inte tänka mig vara utan den. Änvänder kanske inte själva navigations delen så mycket, men som multimedia skärm används den desto mer. Finns inbyggd hårddisk på 80gb som man kan fylla med mycket musik. Min är utrustad med Connected drive och BMW apps så där finns lite extra som bla internet, BMW online med väder och nyheter och internet radio. Kör man spotify via apps så får man skivomslag på skärmen. Har för mig att detta bara fungerar med stora navin. Kolla på youtube, Bmw apps CIC. När jag letade bil var stora navin ett av kraven. |
|
|
Stora navin- intressant! Vad är skillnaderna och hur ser jag dessa? Är hyfsat kunnig på bilar i allmänhet, men nybörjare på BMW :) /Anders |
|
|
Du ser om bilen är utrustad med Navi business eller professional, pro är stora navin. Utrustningskod 609. Sedan som Bugbear skrev finns ju ett helt gäng utrustningskoder som gör själva systemet än mer användbart men grunden är navi pro som har widescreenskärm. Nu kom jag iofs på att denna info kanske bara gäller cic versionen av navi, ev finns även ccc i e93 och då kanske inte alla funktioner finns. Det beror nog lite på vilken årsmodell du har i tanken att köpa. |
|
|
Tack! Börjar lära mig mer och mer... Jag har sett olika styrvred - antingen solitt med en knapp framför eller knappar på vreden och runt det. Borde vara skillnad? Likaså vad skiljer mellan 09 och 10 förutom optiken? Jag kan tycka att pre-facelift är snyggare, varför jag är ute efter en 07-09. M-Sportpaket verkar innebära en tjockare ratt och annan spak -smaksak? Sportstolar med svart läder är väl annat som står på önskelistan, liksom pipare fram o bak, belysningspaket står också i annonserna. Sugsexa på 218hk är önskvärd -verkar skilja ett insug och program till 272hk. Manuell föredras, men auto funkar förstås. Många val som ska göras... Jag är som sagt väldigt tacksam för alla som har kommit och vill dela med sig av sina tankar och erfarenheter. /Anders |
|
|
Se till att köpa en med Combox, då är det lättare att uppgradera systemet med fler funktioner i efterhand. Har för mig att combox blev standard sent 2010. Kolla utrustnings koder innan köp. Navi Pro har 8,8" skärm och Business ca 6,6" |
|
| Ok, såg nu att du siktade på 07-09. Verkar som cic (nyare navi) blev standard från 09/2008. | |
|
Hej! Denna verkar ha stora navin, fler knappar runt vreden än bara en endaste. Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Bmw 325 i plåtcab navi Länk /Anders |
|
| Den har lilla navin = Navi Business | |
|
Tack! Denna har bara en knapp framför, är det då lilla eller hur ser jag det? Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 335 i 306 hk, CAB*Navi *VINTERPRIS* Länk /Anders |
|
|
Den såg trevlig ut! Den har navi professional (stora) detta syns på skärmen då den är av widescreen modell. dock har den den äldre navigationen (ccc) detta syns dels på scrollhjulet som bara har en knapp samt på stereon som har 2 slottar för skivor. 1 för CD och en för navigationsskivan. DVS det finns 4 olika navi system CCC=äldre navi pro = stor skärm navi business = liten skärm CIC=nyare navi pro = stor skärm navi business = liten skärm |
|
| Tack för klargörande! Liten djungel detta, får nog som sagt tänka helhetsintryck istället. Har sett den sista bilen live och den kändes sliten efter sina 15 000 mil.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.