|
|
|
|---|---|
|
Hej Har kikat på BMW originalfälgar 17" Stjärneker 379 Orbitgrey med Continental Winter Contact TS830P, 225/45R17 bak och fram. Men dessa kompletta hjul kostar 20900 kr på Bilia. Jag vill gärna ha tips på billigare fälgar men ändå hyfsat snygga. 17" räcker och bra dubbdäck. Helst monterade kompletta hjul från en handlare. Helst skulle jag vilja köra originalfälgarna 436M 18" som sitter på bilen som v-hjul och sen köpa nya 19" till sommarhjul men jag hittar inga 245 vinterdäck för bakhjulen (plus att det är säkert inte så bra med så breda vinterdäck..). | |
|
Har du hört talas om Blocket 😊 Där finns det massor med hjul till BMW 👍 |
|
|
Vad är det för ET på m135iX ? Finns väl lågprisfälgar att köpa. Måste vara 18tum annars får inte bromsarna plats. |
|
|
Visst finns det mycket på Blocket och så men jag vill vara säker på att fälgarna passar min bil... För F20/F21 är ET 43 |
|
|
Bara 18"..? Konstigt att det rekommenderas tre olika 17" fälgar för min bil här: Länk I och för sig för 3d men borde väl vara samma för 5d..?? |
|
|
Blocket är ypperligt, har själv köpt nästintill nya hjul till en bråkdel av nypriset. Hittar man inget där så är det ganska mycket billigare i Tyskland, t ex Länk. |
|
|
Det måste inte vara 18", vissa 17" fälgar passar över M-bromsarna. Ett alternativ kan vara att köra 225 både fram och bak på originalfälgarna. Borde funka även om de är lite bredare bak. |
|
| Hade varit grymt om det funkar med 225 även bak på originalfälgarna - någon som vet om det garanterat funkar? Ska det isf vara exakt samma dimmensioner på däcken bak som fram..? | |
|
Jag kommer köra 225 dubbdäck fram och bak på original M-fälgarna som levereras på bilen. Har inte hunnit montera, får bilen först nästa vecka, men jag är för min egen personliga del övertygad att det kommer fungera utmärkt Jag personligen tycker att 225 vinterdäck är i bredaste laget på en 1-serie men det är väl ok eftersom jag inte vill lägga några smalare däck på bakfälgarna som är 8" breda (fram 7,5"). |
|
|
Kika här: Länk En liten nackdel är sämre skydd mot fälgskrap. |
|
|
Hej! Jag har kompletta 18" v-hjul på dubb liggandes hemma (hakka). De satt på min M135i xdrive innan jag sålde den, använda en säsong. Hör av dig om du är intresserad! Kan skicka bild på min gamla så ser du hur de sitter på också :) Mvh |
|
|
Grymt, då blir det nog 225/40R18 v-däck på originalfälgarna till att börja med. Tack för hjälpen :) Viktor kolla pm. |
|
| Jag kör med 17" går jättebra, ni som säger att bromsarna inte får plats har ju inte provmonterat, ca 1,5cm till godo runt om. | |
|
Hej Nikk, Jag tyckte som du att original blev lite onödigt dyrt, jag ville ha 18" och skaffade BBS SR 18" med 225x40 dubbfria Nokian, ca 14 tkr för alltihop. Sjukt nöjd :) Länk /ElakaKatten |
|
|
Elaka; Snyggt foto och redigering, och en fin bil. Hjulen sitter kanon! |
|
|
Slippy: eller inte ens tittat efter. Såg att jag också har 17tum på min:-) Det var på GT som bara 18tum funkade. |
|
|
@Ulf530: Tack :) |
|
| @kamel haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.