|
|
|
|---|---|
|
Går det att köpa en "billig" e38 i bra bruksskick utan att bli ruinerad? Har alltid gillat e38 och funderar på om man kan köpa en 740 alternativt 728 för säg max 30000kr som fungerar som kul andra bil eller är de slutkörda i den prisklassen? | |
| Ja, det tror jag absolut att det går om man har lite tålamod och håller utkik på blocket. Men det finns många rishögar att undvika också :) | |
|
740 hade jag inte köpt såvida det inte finns papper på att kamkedjeguider och spännare är bytt. Märker iaf att fina e38:or börjar stiga lite prismässigt utomlands iaf, men det finns fortfarande fina bilar till vettiga pengar i Sverige också, just nu verkar det dock tunnsått på blocket. |
|
| Det är väl mest vanos V8 som har problem med kamkedjan. | |
| Ändringen av kamdrivningen kom med M62 även utan vanos till 96 var det va. Kollar man runt lite händer det vanliga M62 också, vilket som är vanligast vet jag inte. | |
| Det är mycket vanligare på M62 med vanos | |
| Jag köpte en riktigt fin 728 ial E38 idag men den kostade ju inte de pengar som du nämner i det första inlägget. 16 000 mil. | |
|
God fortsättning, Det går alldelens utmärkt att köpa en E38 under 40.000.- Begär ett utdrag från Transportstyrelsen över den region som du tycker är intressant och den modell som du vill ha, sedan är det bara att ringa. Om bilen går när du är å kollar och den låter sund så har ju inte kamkedjeguider eller spännare är rasat, i så fall hör du det. Om det blir affär så är det ju ett fint jobb att göra när du väl är hemma igen, lite pilligt och några timmar men inga pengar. Det är väl lite av en gungbräda som med äldre bilar. Bra pris, lite mer å skruva. E38 är en underbar bil. Lycka till |
|
|
tja har du hittat någon 7a annars har jag en till salu 735i manuel det är lite nytt å bytt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.