|
|
|
|---|---|
|
Hej, har 320D xDrive -12 som jag vill optimera (van vid hyfsad kraft då jag äger en AMG med 350hk) sitter och letar efter optimeringar som krämar ut en del kraft, men vissa sidor skrämmer mig mer än vissa andra... kollar man hos tex SMOAB som är en ganska vanlig/känd ställe som många åker till så ser resultaten ut såhär. Effekt 184 Hk --> 215 Hk Vridmoment 380 Nm --> 430 Nm vilket enligt mig känns tråkigt lite men oxå rimligt. sen om man börjar kolla lite så har V-tech resultat ser ut såhär Effekt: 184Hp --> 230Hp +46Hp Vridmoment: 380Nm --> 480Nm +100Nm vilket börjar bli mycket enligt mig. är ej erfaren så jag har inte en susning av vad dessa bilar klarar med lådan, motor, turbo osv, men det anar mig att detta är lite för mycket kanske? inte nog med det så finns det ännu mer... frågan är om det verkligen stämmer för jag höll då på å trilla ur stolen........ då kollar vi hos bestchip och deras resultat är OMG... 184 HK --> 246 HK ( +34%) 380 Nm --> 502 Nm ( +32%) Motorgaranti <-- notera att dom har motor garanti... och ni vill inte ens veta priset för det gör mig orolig... Länkar till följande sidor kommer här. SMOAB: Länk V-TECH: Länk BESTCHIP: Länk är VÄLDIGT sugen på och trimma men frågan är om bilen håller av dom två värsting företagen som verkar ligga över gränserna om man kollar på alla andra sidor... | |
|
Hej, tack för info, hur mycket skillnad blev det? Känns det som dag o natt? Och hur pålitlig blir bilen när man Chippar för jag antar vell att vissa ställer in saker o ting fel och då kan det bli förödande! |
|
|
>Falsterbo< Vad för tuning chipp har du? Och vad för skillnad hade du? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.