AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
587

Ventilationgaller E46 M3 Coupe

I ventilationsgallren (eller gälarna då) på framskärmen finns det ett litet ///M3 märke. Har fått för mig att jag sett ett annat märke där någonstans i tidning eller i verkligheten.

Var in på BMW Solna i helgen och de små märkena finns faktiskt som reservdel men bara med ///M3 då.

Är det någon som sett något annat typ av märke någonstans eller få man se till att tillvekra något kul själv. Ideér eller bilder ni sett mottages med glädje.
Crusty
Ett litet tips:
LÅT DET VARA!
Snyggare så!
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Själv lekte jag med tanken att ta bort märket helt, för det lär väl försvinna förr eller senare iaf... :( Det skulle dock bli rätt fult då märket sitter på en inbuktning o skulle se konstigt ut. Jaja, vi får se hur länge de får sitta där...

*Best Man Wins*
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Står det inte CSL där på M3 CSL?
Jo det gör det, men varför sätta dit det när man inte har en?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Bra fråga!
Men jag lär inte få några bra svar ;)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Fråga i 3-serieforumet istället! ;)
Hmmmmm.... undrar om det är CSL:en jag har sett då? Ja att dekaltrimma det har jag då inte tänkt.

Hade för mig att jag sett AC Schnitzer eller liknande där men jag skall kolla på CSL bilder och se om jag får en flashback ;)
AC Schnitzer har säkert ngt. De brukar ju alltid ha egna märken till allt.
Crusty
CoolBlueM3coupé: Tyckte du sa att du inte tänkte dekaltrimma?? AC Schnitzer??
Crusty: hur vet du att coolblueM3coupé inte tänker låta AC schnitzer ta en svängom under huven på hans M3? Bara en tanke..

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det enda ACS gör under huven på E46 M3 är att ta bort fartspärren om ens det, däremot har de en del andra schyssta grejer som chassikit och lägre slutväxel.

Boys,
visst AC kör bara Vmax i sopkorgen men jag pratade med en som hade gjort det och iallafall kört mätarn ut efter borttagning (300+ -10%) i och för sig med full packning och 2 i bilen om jag fattade det hela rätt.

Känner att jag måste hitta en sisådär 50k för att få racing chassit + fjäderbensstag (fram och bak) + 4 hjulsjustering + Vmax bort och ett fotstöd ;)

johann: Enligt källa är det lite mappning som pågår på AC också, dock inte alls till samma grad som hos Kelleners, det vill jag intyga.
CoolBlueM3coupé

Svaret i dina böner heter CSL.
(eller kanske GT3)

Kommer du eller johann till kullen på lördag??

/janne
Herr Jan Banan ;) Jag har inte börjat att be än men du har 100% rätt. Tror inte att 50k räcker till för att byta upp sig till en CSL.

En off topic grej, är det någon som sett en GT3:a i Sthlm eller var det en bronzemetallic GT2:a jag såg igår? Fruktansvärt grym look fast en riktigt ful vinge som såg ut mer som ett sådandäringa laststätt som man kan sätta på Z3:an eller kanske mer som ett styre till en landsvägstävlingscykel. Hur som helst, hörde den inte åka iväg så den kan ju vara plasttrimmad.

Janne: Och jag kommer inte till kullen, ska kolla in Öl och Whiskeymässan vilken inte alls går ihop med bilåkning (förutom Mercedes då = Taxi Sthlm och då behövs inte sportchassi)
Nu börjar det bli jobbigt att skriva och skriva rätt. laststätt = lastställ och jag skall gå iväg och hämta dagens första kaffe.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.