|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vet ejhur det är på nyare bilar. Men på E90/91 mfl kan man se exakt vad som ska göras o hur ofta i instruktionsboken när det gäller service. | |
|
Vi har gamla bilar gaspo. På de nya är det elektronisk servicebok och då finns inte den uppgiften. I idriven kan man se olje, broms, fordonskoll. Jag har då inget annat sett på grabbens F30 i varje fall. Hälsn Peter |
|
|
I vårat klimat är det dumt att blanda in allehanda "alternativ" utom fotogen för vinterbruk (för att undvika parafinutfällningar vid kraftig köld). Själv är jag yrkesaktiv med Dieselmotorutveckling,så jag är medveten om VAD RME å annat jox gör med bränslesystemen... INGET bra! |
|
|
@Göran. Vad säger du om Preems ACP eller Evolution diesel eller vilken förordar du? |
|
|
Tankar OKQ8 diesel o dom säljer in den bra iaf :-) :Länk Jag har inget o klaga på än så länge. Körde Statoil innan. Men bytte pga namn bytet. Fick noja :-) |
|
|
Jag gjorde en Service idag på min 520D F10 2012. Den "stora" Servicen: - Motorolja - Oljefilter - Bromsvätska - Microfilter - Luftfilter - Bränslefilter - Fordonskontroll Fick betala 5.500 kr och detta gjordes på en Mekonomen verkstad. "Liten" Service brukar vara: - Motorolja - Oljefilter - Bromsvätska - Microfilter |
|
|
Jag har en 530D F10 som jag kört 21000mil. Senast bränslefilter byttes var 7000mil då jag köpte den 2012. Motorn har tappat kraft under acceleration och jag trodde det var pga en sensor som känner av överlast på bakaxeln. Nu tror jag snarare det är igensatt bränslefilter. Tack alla för denna tråd. Det får bli byte bränslefilter. Detta är den bästa bil jag haft. Hård körning med släp och glidarbil samtidigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.