|
|
|
|---|---|
|
Saknar svets och är inte så road av att leta material för att bygga en "hpd-avdragare." Är rätt säker på att det kommer fungera att värma infästningen till bussningen med en butangasbrännare och dra ut bussningen med en glidhammare. Känner mig dock lite osäker då jag tidigare hade tillgång till verkstad med svarv, pelarborr, svets osv, och man kan tillverka verktyg efter behov. Någon annan här som lyckats bra med glidhammare och värme? | |
|
Vilka bussningar tänker du på? Kommer jag åt, så brukar jag bara borra sönder gummit med borrmaskin. Sen när jag borrat itu den så pass, så jag kan knacka ut bulten i mitten. Där efter en skruvmejsel för att slå sönder/ut ytterringen som eventuellt sitter fast i chassi delen. |
|
|
Nr3: Länk Jo jag brukar göra så när jag byter bakre länkarmsbussning i framvagnen. Men då har man den på arbetsbänken, och som det ser ut här så behöver jag dra ut den neråt då jag inte vill ta ner hela bakvagnen. |
|
|
Okej. Jag ska byta mina nu i vinter, men jag tänkte släppa ner den så pass så man kan borra ut dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.