|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar nu på att installera ett slutsteg + bas samt L7 "tweeters" i min e61 535d. Eftersom jag har standard stereo så är ljudet ganska så dåligt. Har läst runt på olika forum och vad jag hittat är att de flesta med standard stereon tar signalerna till förstärkaren från basarna under framsätena. Men den här signalen måste då konverteras till låg. Denna lösning är säkert fin och fungerar bra. Men jag undrar om det är möjligt att programmera om bilen från standard stereo till Hifi? Och då få aktiverat de utgångar från CCC som borde gå till den lilla förstärkaren i bakluckan. Vad jag förstår så slutar högtalarna under framsätena att fungera om man gör så, men hade ändå planerat att driva dessa med förstärkaren som jag ska installera. Nu har jag dock några frågor. 1. Vad behövs för att programmera om detta? 2. Hur knepigt är det att dra kablar i E6x? Tänkte då mest på från CCC till bakluckan. Man vill ju kanske inte ha synliga kablar överallt i bilen. 3. Finns det något annan lösning som är bättre? | |
|
1. Borde räcka med NCS Expert. 2. Ganska enkelt. Från stereon, under mittkonsolen till mitten av framstolarna, sedan ner under förarstolen (mattan är delad där), till tröskeln och sedan under tröskellisterna bak. 3. Byt högtalarna i framdörrarna och basarna under stolarna och in med slutsteg i bak som driver dessa i stället för CCC'n. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.