AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
724

Hur funkar det med klockan i en E46-99?

Jag har blivit aningen trött på att växla mellan temperaturmätaren och klockan på färddator-displayen på min E46-99.
Har sett på en -00 att det finns en knapp under volymreglaget på Business CD stereon för att aktivera klockan i RDS fältet.
Har en Business CD men hittar ingen knapp.
Är det någon som vet om det går att aktivera klockan i stereon? Om ja, hur?

Tacksam för svar.

CJ
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har haft samma tanke. Det svar jag har fått är att i min (och din) stereo finns ej den funktionen. Jag vet dock inte om det räcker med att byta ut apparaten till en senare version, dvs om den funkar rakt av och om man då får den funktionen.

Kommer du på en lösning på detta så skriv gärna det i forumet eller skicka ett mail!

Mvh
Inte svar på frågan, men en kommentar.
Jag har knappen som ger klocka i Businesstereon, tyvärr inte helt optimalt det heller eftersom man då inte ser vilken radiokanal man lyssnar på. Rätt pinsamt för en bilmodell i detta segment att man inte kan se radiokanal, temperatur och klocka samtidigt om ni frågar mig.

/T
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Måste absolut hålla med, riktigt dåligt är det!

--------------------------------------------
Länk
Ok, det är som det är.

Jag håller med dig Titan8 att det är dåligt av en bil i den här klassen, att inte har sådana grundläggande finesser.

I 5-serien (E39) finns det en klocka i den lilla dispayen till höger. Synd att BMW inte kunde ha fortsatt med det på E46:an.

Tack för svaren!

CJ
Aha, där ser man, ännu ett argument att byta till en 530d alltså! (att få en finess som min cittra från -90 hade...)

/T

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.