AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.442

Wallbox Pro någon fler som har en?

Sida 2 av 2
Oh sorry, I wrote it incorrectly. I did one update and lost the charger - it's no longer able to boot correctly without IP dresses to connect with motherboard and touchscreen together.

I don't advice to do this.
It's better to give the wallbox to service and even pay for this service - they will take a responsibility then - as BMW. MAybe in the worst case scenario will replace you for new model.

My wallbox work correctly and I really regret that I arrange the software update process.
Hej,

Jag fick med en smart meter (Schneider) när jag köpte boxen och allt har fungerat som det ska. Jag har även kopplat upp den på nätet. Jag har dock aldrig vågat uppdatera firmware.

Hälsningar,

Patrik
Hej,

Jag fick med en smart meter (Schneider) när jag köpte boxen och allt har fungerat som det ska. Jag har även kopplat upp den på nätet. Jag har dock aldrig vågat uppdatera firmware.

Hälsningar,

Patrik
Th
1
Thomas Mattsson
Z4 2,5i -04
320xD -16
I3S -19
Hej, Jag har en Wallbox connect till vår I3. Jag har ingen lastvakt men jag skulle vilja styra ner effekten till lägre än det som går att göra med DIP switcharna (10A).

Kan jag göra det om jag kopplar upp den på internet? Hur gör jag då? RJ45 uttaget är tydligen endast för felkoder.

Tacksam för hjälp.
Hej,

Huset är sålt sedan en tid tillbaka så jag kan tyvärr inte hjälpa.
Before you will try, call to BMw at first and tell them that you have problem which I got. I am more then sure that thwy will refuse to help: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.