AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
11.691

Någon som känner till Svensk Fordonsgaranti?

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Fick ett brev hem häromdagen från Svensk Fordonsgaranti AB.

De erbjuder garanti för de viktigaste komponenterna upp till 19.000 mil för en månadskostnad på 129-169 beroende på om du tecknar 1,3 eller 5 år.

Skador under 5.000 får man stå för själv, skador över går på garantin utan självrisk.

Pratade precis med kundtjänst och de har enligt honom brutit sig loss från engelskt bolag och startat upp i Sverige under 2016.

Låter bra, någon som vet något mer?

Mvh

Christian
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Länk ?

Finns ju inte några försäkringsvillkor på hemsidan?

Mao omöjligt att säga, men inte positivt att inte hitta några villkor.

Be dom skicka hem villkoren så du kan läsa? Tror det är enda alternativet att göra en bedömning.
Jag hade en försökring hos svensk bilgaranti en gång, och de betalade en ny servopump eftersom den uttryckligen omfattades i villkoren.

Min slutsats är att de flesta bolag respekterar sina egna försäkringsvillkor så att säga, men att man aldrig kan tro att försäkringen ska gälla någonting annat alls och aldrig är detsamma som en fabriksgaranti.

En fabriksgaranti gäller ju det mesta i största allmänhet, möjligen med några utpekade undantag. Med dessa försäkringar är det snaare tvärtom, de täcker det som uttryckligen ingår men inget annat!
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Länk

Allmängiltiga men ändå det viktigaste?

Bromssystem?

Undrar om nya belägg ingår? ;-)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Precis. Det där är ju inga försäkringsvillkor.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är det för åttaåring som skrivit den texten? Det är definitivt ingen försäkringsanställd. De kan nämligen hantera skiljetecken...

Hela sajten luktar fisk. Jag skulle akta mig oerhört noga. Jämför med hur etablerade försäkringsbolag skriver sina villkor, det är som natt och dag.

-------
//Lövet
ju
164
juha01
F10 -15
Jag skulle akta mig mycket noga. Layout, villkor etc verkar lekmannamässigt. För att få bedriva försäkringsbolag måste man ha en massa tillstånd och grejer, och att man bara skulle kunna kalla det för "garanti" utan att själv producerat varan låter osannolikt.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Det är iaf ett seriöst startat AB enligt SHJ. Dock nystartat, sept -16. Organisationsnummer: 559076-8213
Verksamhetsbeskrivning: Bolaget skall bedriva försäljning och förmedling gällande utökade verkstadsgarantier för fordon, samt därmed förenlig verksamhet.
Bolagsordning: 2016-09-13
Bransch: 6619, Andra stödtjänster till finans. tjänster utom försäkring, pensionsfondsv
Lagerbolag: NEJ

Firmatecknarna ser bra ut.
Redovisar bara fakta...
Vem försäkrar något till 19k mil?
Vad får man ut till skillnad mot vad man betalar åldersavdraget lär ju ha ätit upp det mesta.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är inte en garantiförlängning eftersom de har noll och ingenting med fordonets nybilsgaranti att göra. Det är en fristående motorförsäkring med helt andra villkor än nybilsgarantin. Just att de medvetet försöker åka snålskjuts på garantibegreppet tycker jag är rent bedrägligt.

-------
//Lövet
ha
38
hacken
E61 520i -10
Hej

Nu var det min "tur" att få ett brev från detta bolag.

Någon som har några erfarenheter när bolaget kopplats in vid skada?

Bättre sent än aldrig!!!!
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Tecknar aldrig försäkringar utom den som är på bilen. Får ju även försäkringserbjudande på bilar med garanti .... Har säkert fått 2-4 erbjudande för varje bilbyte, nytt som begagnat. Och lite lurigt skrevet, ser ut som en räkning.

Crille
bo
283
borka
325i Cab -10
Fick också igår, den åkte direkt i det runda arkivet. Bara att googla företaget.
Stäms av KO: Länk
pl
35
plex

M550i xDrive Sedan -18 G30
Ultimate Edition

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.