|
|
|
|---|---|
|
jag har en e39 02a 525ia Touring med den stora navi (16:9 ), MKIII och BM54 radiomodul idag fick jag nog, nu måste jag få rätt på den här förbaskade underbara och fantastiska bilen. När jag skulle köra till jobbet i morse så var batteriet urladdat. det är inte första gången detta händer, utan jag har tappat räkningen... förut, så när jag stängde bilen och tog ut nycklen så startade radion och det gick inte stänga av den då huvudenheten var svart. när jag startade bilen igen så startade huvudenheten och radion dog. stängde jag sedan bilen igen så startade radion och huvudenheten stängdes av. gick jag sedan bak och slog en lätt smäll på sidan av skuffen så dog radion och allt var som det ska. nu där emot så går inte radion igång eller något utan den drar tjuvström utan att spela musik. ljudet kan försvinna när jag är ute och kör, ibland kommer det tillbaka annars så räcker det att jag kopplar ut radiomodulen och sedan kopplar tillbaka den direkt så funkar det igen. I morse så dog ljudet när jag slog igen shoppingluckan. min fråga är, kan det räcka att skaffa en ny radiomodul eller kan det vara kabelbrott och i så fall var skulle det kunna vara? Jag är i desperat behov av hjälp!!! | |
|
Hej, Jag saknar egen erfarenhet av bm54, så jag googlade fram en tysk tråd. Tyvärr kan jag inte länka till den rakt av, för man måste logga in. Motor-talk.de är adressen och där beskriver en trådskapare hur hans bm54 har tre "ticks", bl a hur radion går igång av sig själv men också hur den ibland "fryser" eller också helt tappar ljudet. Vägkvaliteten tycks spela roll. Det råd han får är att byta modul. Men det finns också företag som reparerar. Förmodligen hittar du båda alternativen på ebay.uk.com eller ebay.de. Här är en som åtminstone är seriös: Länk Om du är hågad att själv försöka, finns det både grejor att köpa och youtube-filmer om hur man går tillväga. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.