AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.179

Blir så trött på oseriösa bil forhandler

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Hittade en bil som jag tyckte såg bra ut. Numera nedsat pris.
Pitstop Selected Järfälla
Denna: CNH928
Länk

Jag ringde till företaget och ställde 4 frågor:

1. Stämmer annonsen, är den lika fin som ni beskriver?
2. Är den fullservad?
3. Har ni uppgett amerikanska miles eller svenska mil?
4. Har bilen 2 nycklar?

Svaret var följande:

1. Bilen är, om möjligt, finare än vad som framgår av annonsen.
2. Den är fullservad
3. Milen är svenska, dvs. km...
4. Ja, den har 2 nycklar
Jag ger dem ett bud och de säger OK.

Fyra dagar senare åker jag från Malmö till Stockholm.
Väl framme upptäcker jag följande:

Det finns inte 2 nycklar, den ena var tydligen fortfarande hos den tidigare ägaren, men den kan skickas. (Wth?)
Milen är amerikanska/US miles och inte svenska/km, nu har den plötsligt gått 30% längre än vad som uppgavs.
Det finns en stor rostfläck (ca.4cm i diameter) på höger framskärm under färgen, en repa på 15 cm på bakluckan (denna syntes dock även på annonsen, om man tittar noggrant). Vist det var ett bra pris, men ändå.

MEN...
Serviceboken...
Den har endast 5 stämplar, det fattas över hälften. En Infiniti ska servas absolut minst efter 12000 km respektive 7500 US miles... och det har inte gjorts...
Den är servad enligt nedan:
6000 km
12000 km
48000 km
85000km (dock utan stämpel)
99000km
113000km

Skulle ha varit såhär:
6000 km 12000 km 24000 km 36000 km 48000 km 60000 km 72000 km 84000 km 96000 km
108000 km 120000 km

Jag tackar för mig, säger att de försöker lura mig och att jag numera har betalt 3000 sek och spenderat en hel dag, det tycker jag att de ska återbetala. Det bryr de sig inte om, de säger att bilen är som de beskrivit den. WTF... blir så trött.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Pitstop finns ju på forumet. Ska bli intressant om de vågar sig på att svara.

-------
//Lövet
20" Kromfälgar redan där hade jag förstått att bilen har varit ägd av en stolle. Tråkigt att du fick åka så långt i onödan har själv varit sugen på att åka samma sträcka för att titta på bilar men tanken på att just det här ska hända har fått mig till att backa.
se
661
seb_540
328i M F30
Nog bra att du inte köpte, det är ju en USA import. Alla USA import numera är vrak. Din bil såldes här, dock har annonsen hunnit försvinna, här är en färsk annons:

Länk
Ja den som vågar sig på en US import i dagens läge är en riktig tuffing/stolle/smågalen/idiot, välj själv;)

Jag vet dock av egen erfarenhet att naivitet kan förekomma inför ett bilköp.

EB
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Seb_540 , du är det vilstligen inte den samma bil du länker till.
CNH928 har vin nr JNRAS18W49M151264
men vist gäller att väre extra upmärksam via köp av US bilar..
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Fredde123
Yep, chrome fälga är heller inte mitt stuck.. dom hadde inte fått stanna kvar på bilen om jag hadde köbt den..
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
andreas_lofgren

Det är inte samma Pitstop... finns tyligen flere företag med samma navn..

Disse hetter
Pitstop Selected... har inte med motor optermiering att göre..
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
EDIT,,,,, glöm det jeg skrev med att dom inte är samma.. for det är dom jo.... my bad..
Kromade fälgar är extremt populära i USA. Infiniti FX såldes aldrig officiellt i Europa. Alla bilar är därför intagna från Nordamerika. Antingen nya eller begagnade. Något att komma i håg innan man kommer med dumheter som "jag skulle aldrig köpa USA-import". Med sådant inställning får man välja bort många bilmodeller.
Här har vi chassinr enligt ovan: [url]Länk
WTF, glöm min länk, sökte på chassinr och fick upp sidan som träff, men det verkar ju inte vara rätt.
Milen förstår jag inte, det står ju 11-115000km i annonsen och bilden visar 70739 miles vilken blir ca 113000km eller har de ändrat i efterhand i annonsen?
Ledsen Stephan 735i, men jag kommer iaf att välja bort varenda en utav dom.
Blev nog lite bränd när jag letade efter en fin Lexus FX45 eller Mercedes R500 för ett tag sedan.

Det är möjligt att men kan få tag på en fin om man bor over där men att köpa nått som någon annan importerat, njae. Avstår mer än gärna från bilar from the US and A;)

EB
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Marcusgustf

I den orginala annons stod det 7000 mil, kolla

Länk

inget om US miles...

Snart ändra dom vel även att den är fulservat.. vi får hoppas...
Stormdk

Aha ja då förstår jag. Fullt gjort av dom speciellt när du specifikt frågar om det.
se
661
seb_540
328i M F30
stormdk, googla "ditt" chassienr så får du upp att den varit till salu hos dem i USA jag länkade till. Men att annonsen nu är borta. Länken visar vilken typ av bilar de säljer, så troligen har den du tittat på liknande skador.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.