|
|
|
|---|---|
|
Vad är ett rimligt prisavdrag när det saknas stämplar i serviceboken (vid köp hos firma)? Bilen är årsmodell 2009 som har gått 13.000 mil. Tidigare ägare säger att dom har skött bilen men kan inte garantera att service är gjort utöver det som är stämplat. Bilen har bevisligen varit inne på verkstad för andra mindre reparationer, bromsbyte, nya däck etc. så verkar märkligt att dom skulle låta bilen rulla även fast den varna för service. Hursomhelst, stämpel finns ej och kan inte återskapas. Det handlar om en period på 3 år/6000 mil där stämpel ej finns. | |
|
Vet dom inte om de är gjort alls under den perioden, eller att dom själva vet att de gjorts men inte kan styrka det? Finns de någons stämpel efter denna period, eller är det senaste dokumenterade servicen som uteblivit? |
|
| Vad säger nyckelavläsningen? | |
| Nej, dom tror att det gjorts eftersom dom säger att dom skött bilen bra men det går inte att styrka. Senaste servicen är gjord bara för nån månad sen, så servicehistoriken ser ut såhär: 2.800 mil, 5.700 mil, 13.000 mil. | |
| Nyckelavläsning vet jag inte, men BMW har inga uppgifter om annat än första servicen som dom gjort. Resterande två har gjorts på ej auktoriserad verkstad. | |
|
Jag skulle nog skippa den bilen helt - stor risk för att den inte är servad enligt planen och det leder garanterat till stora problem med tiden! Kan de styrka vissa reparationer men inte service och samtidigt säga att de "tror" att servicen är gjord samtidigt med reparationerna, är givetvis servicen specificerad på fakturan/kvittot - om inte är de inte gjorda. En verkstad gör de jobb som kunden säger till dem att göra, så de "släpper iväg" bilar med vilka brister som helst om kunden säger åt dem att göra det... Vad är det för bil och vilket pris har de begärt? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Personligen hade jag hoppat den, just för att nästa ägare också kommer ifrågasätta. Har du länk till annonsen? |
|
| Är det samma verkstad som den varit inne hos vid 5700 och 13000 mil? | |
|
Fin bil i övrigt! Jag har pratat med verkstaden som inte ser någon ytterligare service. Däremot har bilen varit inlämnad för annat såsom reparation av kupefläkt, byte bromsar, däck etc. vilket gör det hela lite märkligt att man då väljer att hoppa en service. Får man "rätt" avdrag kan man såklart räkna med att eventuella frågor nästa gång man säljer/byter.... Länk |
|
| Gissar man slutade serva (på BMW?) efter den fria servicen vid 8k. | |
|
Skit i stämpeln - bilen är ju bedrövligt omlackad. Kolla nyansskillnaderna på höger dörrar. Bilen är randig som en polkagris. ------- //Lövet |
|
|
Spring! ;) Den bilen kan mycket väl bli en ekonomisk katastrof för dig! En lyxbil som inte är servad kan bli hur dyr som helst i reparationer... Hade det varit en 30-tusenkronorsbil, kanske läget hade varit annorlunda och man hade vågat chansa då man i värsta fall kunde skrota ut bilen vid för stort fel. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nja, nu vet jag inte om att det är en 7-serie spelar så jättestor roll. Potentiella kostnader är ju framförallt på motor och 3.0d sitter väl även i en 5-serie. | |
thekinglives |
Matt_S: Läs din powerpost, |
| Ja nyansskillnader ser det ut som på Blocket-bilderna. Var dåligt ljust när jag kollade på den igår. Nu när du säger det så ser höger fram och möjligtvis vänster bak omlackad ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.