|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e90 arktiskblå (51 91 1 851 635 tror jag?) som jag jagar ett lackstift för men har problem att hitta tycker jag. Finns det någon med bra tips på sidor där jag skulle kunna få tag i detta? Tack på förhand :) | |
| Du menar inte arktissilver? Arktisblå är en äldre färg. | |
|
Om du svänger förbi vilken BMW verkstad som helst ska du få hjälp. Just på BMW är dom lite dyrare men åt andra sidan för du rätt färg. |
|
|
Alternativet är att du åker till en seriös lackfirma och har med dig rätt färgkod så blandar de till färg åt dej. Till min E36 som är Mauritziusblau fick jag göra så eftersom BMW inte längre för denna färg. Jag köpte sprayburk för helt rimliga pengar. Men för en så pass ny bil som E90 så hade jag åkt till BMW - så tokdyrt är inte lackstift och du får ju en burk klarlack med i paketet också. Hos BMW torde det inte heller vara några problem med vilken färg din bil verkligen har - det ser de ju enkelt i sin dator. Är du mycket petig med nyanser kanske din lack blivit lite blekt och då är kanske lackfirman bättre ändå. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Trodde det skulle finnas en del på nätet men då verkar det enklare med verkstad/återförsäljare :) Tack för era svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.