|
|
|
|---|---|
|
Har ett par 20" fälgar som varit monterade på min 520D F10 2012. 8.5 tum framfälg med ET30 9.5 tum bakfälg med ET40 - Skulle dessa fälgarna kunna passa på en 535D X-Drive F10 / F11 årsmodell 2010-2013? Är väl i stort sett samma bil? Tänkte mer på Bromsoken m.m - Hur känsligt är det egentligen att köra med bredare Fälg och Däck Bak jämfört mot fram på en BMW X-Drive? Rullomkretsen på 20" fälgarna är exakt samma som original 😊 | |
|
20" skall passa på alla bromsar på F10/11. så länge omkretsen är samma fram som bak så är det inga problem med olika fälgbredd fram och bak, F10 Msport har olika bredd. |
|
|
Är det inte större bromsar på en 535d mot en 520d? Sedan har jag för mig det brukar skilja på ET på en RWD och en X-Drive BMW? |
|
| Tips: Länk | |
|
Jag kör med 17" vinterhjul på min 535d xdrive och det är inga problem. m550d har störst bromsar av dieslarna i F10/11, och den kommer standard med 19", 18" funkar till vinterhjulen. |
|
|
Lånar tråden lite istället för att starta nytt. passar dessa mått på en F10? 19 tum 8,5 ET 35 fram 19 tum 9,5 ET 35 Bak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.