AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.151

BMW original USB-laddare, får plats under luckan?

AL
139
ALX
318i -03
En fråga om följande produkt:
Länk

Nån som vet om den är tillräckligt liten så att den alltid kan sitta i och att man kan stänga luckan?
Jag menar alltså, den är inte i vägen så man inte kan stänga luckan eller?

BMW 318i, 2003, sedan, E46
Ja du kan nog stänga luckan, men är det inte lite onödigt dyr?
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Här har du icke original men fungerar bra och är billig. Förresten BMW har inte sin egen tillvrkning av laddare, jag tror!!
Länk
AL
139
ALX
318i -03
Lite dyr är den väl men det brukar ju originaldelar vara. Man antar att eftersom den är original så borde den få plats under luckan. Men hittar ingen bekräftelse på det nånstans på nätet.
Det är en kinatillverkad del, brandad med bmwlogga, sitt inte som standard i några bilar.
Häng inte upp dig på det där med original.
Köp om du vill ha den men det finns andra alternativ.
AL
139
ALX
318i -03
Om det inte är original så varför skriver Schmiedmann att det är original? I så fall kan man ju inte lita på vad de skriver om alla andra produkter heller, vilket inte vore bra alls...
Vill bara ha en som passar in i bilen och passar under luckan.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Ja den är "original", men tro inte att det betyder att den är anpassad till din bil. Den är snarare att jämföra med en penna eller keps med BMW-logga..
Framgår inte heller vilken strömstyrka den ger, med moderna prylar vill man väl gärna ha 2A eller så.
AL
139
ALX
318i -03
Ja det är sant det där med Ampere-mängden. Tyckte i alla fall den ser fin ut och det står BMW på den. Men vet fortfarande inte om den får plats under luckan så jag får avvakta.
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Telia butiken kan ha kvar en lämplig transformator som passar. Den har en kabel som är fast ansluten på sidan (lindas runt transformatorn när den inte används) för antingen Android eller Apple. Dessutom har den två uttag på toppen som den på bilden. Men den fasta sladden är ganska kort ca 30 cm tror jag. Och fasta sladden medför att pluggen inte går i cig uttaget lika djupt som den på bilden.
Av
33
AveKin
330iA M Touring -16
Jag har den till min F31 och då i uttaget framför växelspaken mellan mugghållarna. Själva USB-laddaren sticker upp 11 mm när man satt dit den, men sedan tillkommer ju måttet på själva USB-kontakten du stoppar i så luckan kan ju ta i ändå... Lyser för övrigt ett grönt sken ur de båda USB-uttagen.
Det här är samma produkt fast utan bmw logga och billigare, brukar kunna hittas till ännu bättre pris på ebay.

Länk

Länk
AL
139
ALX
318i -03
Tack för det, Delorian! Bättre pris och det behöver inte stå BMW på den. Köper denna då.
Och tack AveKin för måttet. Det verkar ju som att det passar då.

Det gör inget om adaptern alltid sitter i eller? Om inget är inkopplat till den såklart. Alltså, bara själva adaptern tar ingen ström? Så det inte påverkar batteriet.
Nej den drar inget när den inte är inkopplad.
Jag hade inte köpt en som levererar med är 2a då de tenderar att bli ganska varma vid användning, lyckades smälta stickproppen till ett 12 volts grenuttag en gång, dock var det en sådant av billig och dålig kvalite.
AL
139
ALX
318i -03
Den är ju på 2,1A så det borde vara ok.
Det brukar ligga däromkring, det syns på den med bmwlogga att det står 2.1.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.