|
|
|
|---|---|
|
Blir inte klok på det här; Passar 16" fälgar på en 120dA eller har de större bromsar bak (vilket vissa påstår) som gör att man måste gå upp i 17"? | |
| 16" passar så länge bilen inte har tillvalet "M-sport bromsar". | |
| Jag har en 120d från 2012 med 16tum vinter hjul. Helt rätt som Chris87 skrev och min är utan M sport bromsar. | |
|
Tack för svar. M-sport bromsar följer M-paket eller är det ytterligare extra tillval? |
|
| Det är extra tillval, en bil med bara M-paket har standardbromsar. | |
| M-sportbromsar känner du enkelt igen med de blåa bromsoken de har. | |
|
Lyfter den här tråden igen. Har haft kontakt med en däckhandlare som med emfas hävdar att det är minst 17" som gäller på 120dA (f20). Han menar att endast plåtfälg passar om man väljer 16". Tacksam för svar, vad gäller? |
|
| Enligt både prislistan och konfiguratorn kan man speca 120d med 16" alufälgar. Det är kanske 125d han tänker på? | |
|
Har iaf konstaterat att 16" fälg "stjärneker 140" INTE passar på f20. Köpte en begagnad uppsättning vinterhjul som jag nyss skulle montera, men oken tar i bak. Bara att glömma. Bulthålen som det snackades är däremot inga problem, gott om plats för M14. Skit också... |
|
|
Här har du 16" som ska passa: Länk Välj "1er F20" |
|
|
Då har du inte kollat ET - inpressnings mått på fälgar du köpt. ET måttet ska inte skilja för mycket då händer det precis detta. Detta skulle kunna hända om du köpt "17 eller "18 tummare med fel ET mått. |
|
|
Jodå, jag kollade upp ET och vad jag fick till mig var att ET skulle vara ca 38-44 för att passa f20. Uppenbarligen har jag missuppfattat. |
|
|
Vad är bilens års modell? |
|
|
Stjärneker 140 är fälg till 1 serie men till E81 och E87 Länk |
|
|
Här är fälgar som jag har på min bil! Länk |
|
| RÖD320DA: Du har köpt fälgar avsedda för E87. Köper du istället fälgar avsedda för F20 ska du se att de passar. Jag har själv 16" ( Länk ) på min F20 LCI 120dA och de passar utan problem. | |
|
Man kan ju säga att jag lärde mig den hårda vägen att 16" fälgar avsedda för E87 INTE passar F20. Nu har jag hursomhelst en fin uppsättning BMW originalfälg style 140 med dubbfria Dunlop Winter Sport till salu här; Länk |
|
|
Länk Du kan även kolla efter 16" från en e90/91 med et34. På det hållet går det bra så länge du håller dig till 7x16, då ser det tom lite bättre ut med dom 6mm som hjulen kommer ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.