|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Kompisen besiktiga sin Golf idag fick en 2:a på att stripe:en han hade på vindrutan va för stor enligt gubben/arna på bilprovningen.. "Man ser ju inte Rödlyset med den där" blev kommentaren. Stripe:en är 15cm bred, och det är väl knappt vad som täcks av solskyddet när man fäller ner det!? Nån som vet hur mycket man FÅR ha så att man kan övertala gubbarna på bilprovningen att man får ha så och så mycker osv? Mvh / Richard [ Turbo är nåt som biltillverkare tar till när de misslyckats med motorkonstruktionen ] - ///BMWPower | |
|
Upplys gubbarnas chef om att de ska gå efter regelboken och inte efter eget tycke. Låt det gå den vägen så är de säkert mer tillmötesgående nästa gång. MVH KJELLE |
|
|
Hur är det då med alla gamla SAAB 900? Där krävs öppen taklucka för att se trafikljusen :) //Marin |
|
Crusty |
Slicky: Man får ha max 10cm har jag hört! Själv kör jag med ca typ 15cm men det var helt ok enligt bes.mannen! Men 10 cm är nog gränsen! Hamnar man hos en petig så e det kört! O ser man inte rödljuset får man huka sig lite, svårare e det inte! ///Crusty |
Grusse |
Det är väl 20% av framrutan som gäller. |
Crusty |
Grusse: När jag tänker efter så har du nog mer rätt än vad jag har! |
|
Siktfältet rakt framför föraren (normalt mätt från rattkransens överdel, 20cm på höjden, och 30cm på bredden) skall vara fritt från toning, färg och film mm. Jeppe |
|
|
Jeppe, en nyfikenhetsfråga: Om ratten är ställbar i höjd och längd, hur mäts detta värde? Får bilägaren bestämma själv eller är det i "minst gynnsamma läget"? Mvh |
|
| Varför överhuvudtaget förstöra sin bil med sådan raggarplast trams??? | |
|
Det blir i det för bilägaren minst gynnsamma läget... Jeppe |
|
Tigerr |
*suck...* Tigerr |
|
Jeppe, tack, var bara nyfiken! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.