|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en 740iA e32 för 1000kr(!). Lite fix finns ju självklart, men vill inte lägga ner allt för stora summor med tanke på skick osv. Nu är det så att stora delar av avgassystemet baktill är uppätet av rost. Rören mellan dämparna är som ett råttbo. Den låter iofs ganska gött, så funderar på att ta bort någon av ljuddämparna och göra rör istället. Vilken ska jag fimpa isåfall för bästa resultat ljudmässigt? Kanske någon har ett orginalsystem liggandes som dom vill bli av med så kan jag vara intresserad av det istället. Är som sagt inte intresserad av lösningar som kostar flera tusen, men ös gärna på med tips hur ni hade gjort. | |
|
Jag hade exakt samma problem som du, vill du ha ett behagligt ljud där ingen missar att du har v8a så tar du bort mittendämparen och ersätter med rör eller så tar du bort bakre dämparen och behåller mittendämparen men risken finns att det blir allmänt jobbigt att åka runt så men det låter betydligt mycket mer. Som sagt det är väldigt mycket smak och tycke om det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.