|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nöjd nybliven BMW ägare (första!)... Vill kunna köra tex Spotify i bilen med justeringar (låtbyte etc) i ratt, är det BMWs y-originalkabel som gäller eller finns det någon eftermarknadskabel som fungerar. Det finns en hel uppsjö att välja mellan på chinamarknaden, är det någon som kan tipsa om en kabel med god funktion? (gärna länk) Jag har en Iphone7 så det måste fungera med lightninganslutningen... Mvh | |
| Vad har du för options i bilen? Har du USB under armstödet så borde det fungera med vanliga lightningkabeln. Har du inte USB är du körd på att använda rattknapparna. | |
|
Alltså, jag har USB samt 3,5mm plugg brevid varandra och i övrigt Blåtands telefoni dock ingen combox i skuffen. Kopplat in luren via Iphonesladden och får upp telefonen på USB menyn men inget ljud ur stereon... I sanningens namn så har jag inte labbat mer än så då jag inte hittat något mer i bilens menyer. Sedan när jag sökte information på nätet så fick jag intrycket av att det är en y kabel som gäller? |
|
| Just ja, de tidiga hade ingen combox. Pejsta ditt VIN så kan vi ju kolla för skoj skull :) Annars när det nog en Y-kabel som gäller ja. Tex Länk | |
| Köpte en orginal på BMW men sjuuukt drygt att behöva plugga in telefonen varje gång man satte sig i bilen ... köpte Tune2Air av en här på autopower och frågade mig i efterhand varför jag inte köpte en sån från första början. Telefonen kopplar upp direkt när man larmar av bilen .. inget klabb med y-kabel ... Sen snålar BMW på sladdlängden vilket var ett minus från min sida. Nä du, kolla upp Tune2Air, bara att rekommendera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.