|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Mina plus: Motorn Ljudet (MPPSK) Design int och ext Halv o helljus (adaptiva LED) Sportväxellådan Innerbelysn dörrar Röda skinnet Körglädje Köregenskaper Skrivplattan Mina minus Varningar m skak i ratten Blinkers utan fasta lägen Launch Controll Går inte att provocera tillräckligt från stillastående Hård gång (RFT) Går ej att labba tillräckligt med chassi/drivlina För varm sätesvärme Ingen sätesvärme bak | |
|
Kan du inte vara lite mer utförlig, speciellt med dina minus. * Ingen sätesvärme bak, är inte det extrautrustning du kunde ha beställt? * Går inte att provocera tillräckligt från stillastående? - Vad menas? * Varningar med skak i ratten? |
|
Verdi |
Varningarna med "skak i ratten" går att stänga av. Är inte sätesvärmen reglerbar? Värsta problemet är väl att den står så högt på hjulen annars. Kolla upp sänkningsfjädrar. |
|
Grelle: # Nej # Får inte den där aggressiva starten jag vill ha, typ när däcken river loss, upplever lite fördröjningskänsla, vi ha lite mer ketchup när jag drar iväg utan att behöva använda Launc Controll. # Lane assist mm varnar med skak i ratt, vill hellre kunna välja ljud/lampa i kombination. Verdi: # Tack, går det att välja lampa/signal eller är det bara av eller på med rattskak? # Varmt som attan även i läge 1, kännt "problem" har jag läst. # Nöjd med den höga gången, så jävla dåligt plogat i Stockholm, annars hade jag sänkt direkt för att få bättre känsla. Älskar bilen, så mina minus är mer kommentarer vad jag hitills velat ha annorlunda eller bättre. |
|
Verdi |
Den där "fördröjningen" har jag på M550d:n också. Det är väl nån vridmomentbegränsning som går in för att spara lådan? |
|
Ja, och drivaxlar mm. Kan bara jämföra med min fd Mustang -07 aut, med 400hk, det är det enda jag kan jämföra med eftersom jag aldrig ägt bilar med liknande effekt/vrid, den hade KETCHUP -effekt, om man "stämplade". |
|
|
Fördröjningen vid start är ju helt naturligt då det är en växellåda med konverter Vill du inte ha det får du välja en bil med DSG växellåda, dvs en låda med lamellkoppling. |
|
| Vad har du för däck - tänker på vägljudet som diskuterats så mycket samt fjädringskomfort. Annars trevlig bil. Tänk även på att spara dubbarna, knappast lämpliga för "launch take off"! Det finns ju även "amerikansk start" dvs 3000rpm i N-läge. slå i Drive samtidigt full gas! Givetvis totalt idiotiskt (jfr USA!) | |
|
Har inga större problem med vägljud vare sig på 19" Potenza eller på mina Hakka 18" utan dubb. Det är mer det hårda stötiga karaktären jag reagerar på men inget problem, bara ett litet minus s a s. |
|
|
Nä, ingen risk för amerikansk takeoff 😂 |
|
|
Tråden var också för att höra era upplevelser, fyll gärna på :) Kanske ändra rubriken till 4-serien istället för bara 440? |
|
|
Eftersom du bjöd in oss söndagsbilister också, så! ;) Har en 430i Gran Coupé med sportautomat. Plus: + Motorn och växellådan + Väghållningen + Fjädringen (passiv M-sport) + Körläget komfort (bra som allroundprogram) + Det röda skinnet + Designen + Harman Kardon på låg och normal ljudvolym (efter inställning av equalizern) + Förbrukning vid landsvägs- och motorvägskörning + Antisladdsystemet (fungerar bra utan att strypa motorn för mycket) Minus: - Både automatens sportläge och körläget sport ligger kvar på för låg växel vid lugn körning, med ryckig gång och hög förbrukning som följd - Ovanstående går inte att ställa in själv (man kan inte ställa in gasrespons separat från växlingspunkter) - Viss ketchupeffekt i hastighetsintervallet 0-10 km/h vid kall låda/motor - Rattinställningen i sport/sport+ har överdrivet lite servoverkan (dock möjligt att välja normal rattinställning i sport-läget) - Harman Kardon på hög ljudvolym (distorsion 200-500 Hz) - Förbrukning i stadstrafik |
|
|
Kom förresten på ett ytterligare minus: - Sätesvärmen blir på tok för het i det lägsta läget. Även om man snabbt slår av den så ger restvärmen en obehaglig hetta ganska länge. |
|
| På F10 går det att koda om temperaturnivåerna för sätesvärmen, kanske går på de nyare bilarna också? | |
|
Glömde det bästa av allt, avgassmällarna vid uppväxlingen, beroendeframkallande. Smäller både med avgassystemet stängt/öppet! 😜 Går att köra lugnt med utan smäller har jag hört 😳 |
|
| Ja, ska gå att koda ner antal Celsius man villnatt värmaren i stolarna ska nå | |
| Vad gäller omkodning av sätesvärmen så menar ni omkodning på BMW eller med exempelvis Carly, va? Den sistnämnda ska kunna koda om sätesvärmen för F36 ser jag på Carlys hemsida... | |
|
Rött skinn må vara snyggt, men jag är riktigt nöjd med Hexagon/Alcantara, kommer definitivt välja motsvarande på nästa bil. Och efter drygt år med BMW så händer det fortfarande relativt ofta att jag gör fel med blinkersen, förstår inte varför man inte har riktiga fasta lägen. |
|
| BlueScreenVW: Japp, jag menar just carly eller exempelvis via dator med kabel och programmet E-sys | |
|
tsint Jag stör mig på alla andra bilar som inte har blinkerslägen likt BMW. Tycker det är himla smidigt. Känns sjukt budget när man hoppar in i exempelvis en Volvo som har slaglängd på ett par centimeter på sin blinkersspak. Låter illa och lever rövare gör det också. Nej usch och fy. |
|
Verdi |
Mahhbechh, +1! Blinkers-spaken på BMW är ju sjukt mycket skönare än t ex den på vår XC70. Vad händer när du gör fel, tsint? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.