AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
638

BMW E70 vänster sido blinkers - sladden borta?

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

I kväll upptäckte jag en märklig sak på min bil.
Skulle byta vänster sidoblinker (den som sitter på skärmen) för den gamla satt löst samt blinkar inte, tänkte att plastfästet och dioden var trasig. Men då den tas bort är den inte inkopplad. Och sladden, den finns inte där inne...?!
Nåväl, bytet fixade jag med på svågerns verkstad och då började vi ta loss delar och leta så gott vi kunden utan att ta bort hela skärmen. Den är popnitad så det hade vi inte riktigt tid med idag. Men vi kunde inte hitta sladden med kontakten för lampan.
Så nästa steg är att ringa BMW i Nacka där förra ägaren utfört allt och fråga dom vad som är gjort på bilen för nån har ju varit där, vi hittade en skruv i motorrummet på den sidan. Med största sannolikhet har någon gjort en tabbe när de meckat med något.
Men sladden borde ha funnits längs den stora kabelstammen som ligger längst upp innanför skärmen ner mot främre strålkastare, men nej, den fanns inte där.

Min fråga, någon som vet var från kabelstammen denna anslutningsladden kommer ifrån? Bara så vi letar på rätt ställe.

Nästa steg är ju att ta bort skärmen, men det är ju lite jobb, så tänkte kolla runt lite först.

Slutar väl med 3 lappar för att byta en sidoblinker :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.