|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst en hel del negativt om Fordonsmäklarna i Bromma, men fick ett väldigt bra bemötande när jag var där och provkörde en BMW 730D årsmodell 2009. Jag fick min bil värderad, var där en andra gång och provkörde och då gick bilen in i felläge och varnade för växellådan. Enligt säljaren berodde det här på ett dåligt batteri, men vi kom ändå överens om att bilen skulle lämnas in på BMW i Vällingby för verifiering av det. Döm om min förvåning när jag nu upptäcker att firman sålt bilen utan att ens meddela mig? Skulle man kunna förvänta sig ett samtal där man meddelar mig att bilen är såld alt. att man ringer innan man säljer den för att meddela att man har en annan potentiell köpare? | |
| En bil är i mina ögon till salu till den som köper den först. Det är ju inte samma tradition med bil som med bostad att det blir budgivning så då finns ingen anledning att kontakta dig om en annan person vill köpa den. | |
|
Håller med Grelle. Money talks. |
|
|
Om ni inte hade kommit överens om att de skulle kontakta dig om någon annan var intresserad, är det väl inga konstigheter att de sålde till första kund som ville betala det som de kom överens om. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Bilen var alltså inbokad på verkstad, trodde i min enfald att dom då inte säljer iväg den men men. Hursomhelst är det alltid trevligt med information men det kanske man inte kan förvänta sig. | |
|
matt_s ofta är det så att de flesta vill ha all information, men det är jobbigt att hålla alla informerade. Som bilförsäljare får man nog höra om några stycken per dag som ska ha bil 1 eller bil 2. Men sen hör de aldrig från dem igen. Det gör att de blir hårdhudade och litar inte på personer som säger så, trots att vissa faktiskt menar det. |
|
|
Dom laddade säkert upp batteriet el nollställde något och sen var felet borta och då sålde de den fort som ögat. Så ser nog verkligheten ut. Sen kan man ha åsikter om det är seriöst el inte att inte höra av sig till en kund som ändå tagit sig tiden två ggr att besöka dom om det nu var så att bilen verkligen var på verkstad. Jag tycker det är oseriöst med tanke på att du skriver att ni kom överens. Jag har varit hos dom i Bromma. De hade bra bemötande även mot mig. Bra betalt skulle jag oxå få för min inbytesbil. |
|
|
Först på plats med bankdosan i handen får köpa, så enkelt är det. Om de väntade på alla kunder "som bara ska göra xxx först" så skulle de gå omkull omgående. Skulle inte förvåna mig om 90% av dessa aldrig återkommer. ------- //Lövet |
|
|
Köpte min bil där, och de skötte sig väldigt bra. Jag fann några trasiga plastdetaljer en månad efter köpet. De sa åk in till BMW och be dem skicka faktura. En nyckel fattades vid köpet. Den låg hemma hos deras VD. Men han fann aldrig nyckeln. Så jag fick nya nycklar plus omkodning av systemet också. Eftersom jag har 45 mil enkel väg. Så dokumenterade dem bilen väl och sa alla märken som fanns. Så jag verkligen skulle veta vad jag skulle köpa och inte åka förgäves. Inga problem där heller. De berättade allt. Inga märken som de inte dokumenterat för mig före avresan. tummen upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.