|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en M135i LCI, och tycker föga förvånande att bilen är fantastisk. Dock märkte jag ganska omgående att det hade varit trevligt med någon form av accentbelysning över mugghållarna i mittkonsolen. Letade runt lite på nätet, och såg någon bild från interiören där det satt en diod där. På min är det dock nattsvart. Letade runt ännu mer och hittade info som ev. pekade på att det här var något som försvann iom LCI, vilket jag tycker låter väldigt märkligt? Någon som vet hur det ligger till? I den röda ringen på bilden så finns det en utfasning som mycket väl kan tänkas rymma en diod. [URL=Länk | |
| Trasig länk ovan, den här funkar: Länk | |
|
För att besvara min egen fråga så verkar den ha försvunnit under 2015: Länk |
|
| Jag har en diod där i min F20 uttagen aug 2014. Verkar som att de tog bort det i och med LCI då. Märkligt kan tyckas. | |
| Finns på min 1 serie, 2013 visserligen. Kanske tillval exempelvis ambience light? | |
| Antar att den ingick i belysningspaketet. Kan trösta dig med att det är ytterst lite ljus du går miste om, den kunde gärna ha varit starkare! | |
| Min F20 LCI har belysning över mugghållarna. | |
|
Det verkar löjligt snålt att ta bort en lysdiod eller två. Jag har en "Urban line" pre LCI med belysningspaket, och innerbelysningen är riktigt trevlig så här års. Hela kupén lyser upp i blått när man låser upp, rätt effektfullt. Det tonar sedan över till vitt när man öppnar dörren. Över mugghållarna lyser det blått, inte starkt kanske man klart synligt. Extra belysning på B-stolparna nära taket som också lyser blått uppåt. (Finns bara på Urban modellerna, tror jag). Växlar jag färg till "sport" blir det istället orange ljus, men mycket svagare. Samt "vanligt" vitt ljus när bilen låses upp. belysningen nere vid fötterna blir också väldigt svag, knappt synligt. Tråkigt att man snålar in på sådant som är billigt men ändå gör mycket för trivseln. |
|
|
Hmm, intressant. Belysningspaketet har jag, sitter LED:ar i dörrhandtagen, i fotbrunnarna och i taket. Bara mugghållarna jag saknar. Visst kan jag leva utan det, men jag brukar ha garageöppnaren där och den är lite svår att hitta i mörkret. Någon som känner till om elen är framdragen och man kan eftermontera? |
|
|
Saknar också ljus för mugghållarna. Men vad jag förstår av ovan så ska det alltså inte lysa där på F20 LCI med belysningspaket. Tycker det ser ut som om ringen runt 12v-uttaget skulle kunna lysa men det gör den inte, stämmer det? Bilen är en 118i-2016 m-sport. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.