|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar kring tickande motor. min bmw har gått 18000 mil och ska vara nyservad enligt firman jag köpte den på. tickar vid kallstart men tystar ner sig lite efter den går varm. sen undrar jag vad det är som ska sitta här ? se bild i länken nedanför. Länk | |
| Yes @falsterbo. googlade lite och hittade att det var en bogseringsuggla. | |
|
N52 motor kan låta lite som en symaskin lite tick vanligt och inget fel. vissa oljor tex castrol magnetec kan få bilen å ticka. Om du varva upp bilen mot 5 -6 tusen varv några sekunder när motorn är varm brukar det tystna trånga oljekanaler enligt bmw. |
|
| Något du ska lägga du ska tänka på om det inte redan är byt är att Elektriska vattenpumpen ofta inte klarar mer en 20000 mil många har gått strax efter 10 tusen. Sen finns det ett ac rör som brukar ärgas sönder för det kommer in smuts och skit båda är grejorna är ganska dyra. Annars är väll n52 motorn väldigt driftsäker. | |
| @pompa_kumla. Ah det är Castrol Edge FST TI 0W-30 i den nu. | |
| Okej då är det nog bara så att den ticka lite för trånga oljekanaler inget att oroa sig för. | |
|
Kanske inte en bogseringsuggla, men väl en ögla för att kunna lyfta motorn. ;-) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tack för snabba svaren ! Uppskattas :-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.