|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en defekt ABS-krans höger bak på min -08. Började med att byta givaren men felet kvarstod. Ser att kransen tar i givaren ibland så därför känner jag mig ganska säker på att det är den. Har en ny krans. Hur går jag enklast tillväga för att ta loss drivknuten? Finns det någon bra guide någonstans? Har tid på verkstad för det imorgon men känner trots det ett visst sug att fixa själv:o Tack på förhand. MVH Kalle | |
|
På min 325:a så räckte det att göra ren kransen. Liten mejsel att skrapa bort rosten i spåren och en grov för att skrapa på yttre ytorna. Tråkigt och tidsödande men fungerade. Sedan lade jag en tunn bricka för att shimsa ut givaren så att den inte ligger emot kransen. Ca 0,5 mm. Det löste mitt problem. Behövde inte ens byta givaren trots att den var avskavd, dock inte så mycket att annat än att det syntes i plasten. Det kan vara värt att försöka i alla fall. Ingen permanent reparation men det kan säkert fungera något år till. För mig har det gått 6 månader utan problem nu. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.