|
|
|
|---|---|
|
Tjenare jag har en BMW 525i 2009 med n53 motorn och problemet började med när jag skulle göra en vanlig service som jag brukar göra bytte olja+filter och denna gången så behövdes det nya stift så jag bytte dom o satte i nya, jag kollade även lite på tändspolarna o tändkablarna oxå så att allt va bra o nu efter det så går inte bilen riktigt, den misständer i låga varv den ger felkoden 29CC och det känns som cylinder 6 inte får någon komp för ibland när ja kollar så misständer 1,3,4 eller 1,2,4 osv det skiftar men denna gången är den fast på cylinder 6. Bilen går perfekt i höga varv inga som helst problem när man kör med den körde även upp till 140km/h. Den var inne hos BMW och de bytte tändspolar,stift,insprutare och funkade ändå inte, så nu kollade jag upp vanos-ventilen och det var inga fel på de. Funderar starkt nu på om det inte har kommit massa sot i mellan ventilerna?? Behöver hjälp detta är akut, är jätte tacksam för svar och ideér!! Mvh | |
|
Har du kvar de gamla stiften?? Skulle testa att sätta tillbaka dem och testa innan du köper en massa i onödan. Har varit med om en hel uppsättning stift som lagt av, både Bosch och NGK...... testa kostar inget. Mvh Jonas B |
|
| Jag har redan gjort det och det funkade ändå inte :( | |
| Säker på att BMW bytte alla spolar? De flesta som haft 29CC skriver att lösning varit byte av tändspole (-ar) om man googlar runt lite. | |
| Ja jag är säker för vi själv lånade 6st nya av en kompis med samma modellist min så felet ligger ej där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.