AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.315

BMW 525i 2009 n53 misständning/ingen komp akut!

Tjenare jag har en BMW 525i 2009 med n53 motorn och problemet började med när jag skulle göra en vanlig service som jag brukar göra bytte olja+filter och denna gången så behövdes det nya stift så jag bytte dom o satte i nya, jag kollade även lite på tändspolarna o tändkablarna oxå så att allt va bra o nu efter det så går inte bilen riktigt, den misständer i låga varv den ger felkoden 29CC och det känns som cylinder 6 inte får någon komp för ibland när ja kollar så misständer 1,3,4 eller 1,2,4 osv det skiftar men denna gången är den fast på cylinder 6. Bilen går perfekt i höga varv inga som helst problem när man kör med den körde även upp till 140km/h. Den var inne hos BMW och de bytte tändspolar,stift,insprutare och funkade ändå inte, så nu kollade jag upp vanos-ventilen och det var inga fel på de. Funderar starkt nu på om det inte har kommit massa sot i mellan ventilerna?? Behöver hjälp detta är akut, är jätte tacksam för svar och ideér!! Mvh

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har du kvar de gamla stiften??
Skulle testa att sätta tillbaka dem
och testa innan du köper en massa
i onödan. Har varit med om en hel
uppsättning stift som lagt av, både
Bosch och NGK...... testa kostar inget.

Mvh Jonas B
Jag har redan gjort det och det funkade ändå inte :(
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Säker på att BMW bytte alla spolar? De flesta som haft 29CC skriver att lösning varit byte av tändspole (-ar) om man googlar runt lite.
Ja jag är säker för vi själv lånade 6st nya av en kompis med samma modellist min så felet ligger ej där
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.