|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej. Helt plötsligt så försvann ljudet och ersattes av en hög jämn pipande tom. Den hörs oavsett om jag har radion (FM/AM) eller kör CD => bara en högt pipande ton. Navin funkar men varje gång tanten skall prata så piper det till kort och sedan hör man hennes röst. Har dragit säkringar, tagit bort kablar från batteriet (satt ihop kablar plus låtit den stå strömlös i en timme), satt i nya säkringar men ingen skillnad. Vad kan vara fel? Radiomodulen säger vissa forum - var sitter den? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej igen. Har nu köpt ett repairkit till BM54 enheten och installerat den MEN pipljudet är tyvärr kvar så slutsteget är det inte. Jag får ett konstant pipande när jag väljer CD och FM men i AM så piper det inte. Har inte testat hur det är för bandspelaren - skall göra det idag. Några tips? jag vill ogärna köpa en ny BM54 för att testa för om pipljudet är kvar så har jag slängt pengar i sjön. Finns det andra delar i "systemet" som kan krångla? Hur är systemet uppbyggt? Är det BM54 som är "head unit" och styr allt? Hur är det med att te.x köpa en panasonic eller Sony stereo. Går den att "plugga" in i befintligt kablage bak och behålla volymkontroll och dyl från ratt eller "pratar" BMWs system på annat sätt? Jag är novis på det här därav mina "konstiga" ord :) Några andra förslag på hur jag kan gå tillväga för att få radio/CD i bilen eller är det bara att bita i det sura äpplet och "pay up"? Någon i Skåne som har en BM54 liggandes så jag åtminstone kan testa om det blir bra med den (för då vet jag vad felet ligger) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
Hittade denna: Länk Räcker det med att koppla in den till befintlig kabeloch därigenom få en ISO till en "universal" stereo? Kommer rattstyrning och min CD växlare att fungera ihop med en annan stereo? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
Hittar ISO kontakt och aktiv ISO kontakt - vad är skillnaden? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.