AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.950

Bästa Bmw mekanikern!

Pelsen
Önskar tips på vem som bäst kan reparera en Bmw.

De verkstäder jag besökt kan definitivt inte skryta med några mekaniker av klass, varken tekniskt eller socialt.

Har ni några auktoriserade verkstäder med bra mekaniker.

Någon som man kan lita på och brinner för att göra ett bra jobb oavsett vad felet är!?!?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Tänker du dig åka över hela landet för att få rätt mekaniker, eller är det inom ett visst område du är intresserad?
Är det något speciellt fel, eller vill du hitta din egen servicetekniker som hjälper dig med allt?
Pelsen
Kan tänka mig att åka en bit men kanske inte över hela landet, säg mellan Sverige och söderut.

Mer att hitta en tekniker som vet vad det är frågan om och som sagt brinner för att vara just, tekniker!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"...mellan Sverige och söderut." Tydlig beskrivning!

GW Engineering i Bagarmossen.
Pelsen
@kane, kan ju naturligtvis speca i detalj men eftersom jag tycker en kvalitativ mekaniker är värd resan så är det en väl hyfsad inramning av vart man kan åka...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag förstår i alla fall inte vad det betyder. Om det nu inte skall stå "mellansverige"?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Baerat på vart du bor, Rinaldos Bilservice i Jönköping alternativ Göteborgs Bilservice. Båda är fristående BMW-experter med mycket gott rykte vad kan kan minnas.

Lycka till!

Asken
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Definitionen är mycket tydlig, "mellan Sverige och söderut" betyder allt mellan 55 grader nord och ända ned till Sydpolen (definitionen utesluter således verkstäder i Sverige) :-)

Trots det så kan jag ge följande rekommendationer (fast dessa är i Malmö-området så troligtvis lite för långt bort för trådskaparen)
NeedForSpeed
Autobahn
Pelsen
Ursäkta lilla mellanslaget innan Sverige...

Ska förtydliga så att alla hänger med,

En rak linje från Töcksfors i väster till Norrtälje i öster.

Från den linjen nedåt på kartan, mao söder ut inom Sveriges gränser...;-)

Om nu någon vet om en bra i ex Uppsala så är det helt ok att rekommendera även denne!
Pelsen
asken, tack för info!
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Kan rekommendera Rinaldos bilservice i Jönköping. Lämnade BMW:n för reparation där när jag bodde i JKPG. Lennart är trevlig och gör ett mycket bra jobb och har bra erfarenhet. Många som kör äldre BMW i min hemstad lämnar ofta in bilarna där.

/Magnus
Stjärnans Bilteknik i södra Stockholm är de jag använder mig av. Humana priser, rimliga kostnadsförslag, och korrekt utförda arbeten. Vad mer kan man önska?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
GW Engineering i Bagarmossen som Kane nämnde tidigare.
Mycket kunnig samt humana priser.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Baserat på nya platsinfon, Bil&elservice i Örebro. Lahalls bil Kinna.
Mvh
Asken
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Gbg bilservice i Partille, är många som åker långt för att få lämna bilen där. Jag vet många i BMWCS som anlitar dem, liksom jag själv.

BMW CS #5206
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Håller med tidigare gällande GW Engineering i Bagarmossen.

/Loefvenhamn
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
För ett antal år sedan fanns "SM i att meka BMW" - på tidigare BMW i Karlskrona satt en bild där deras mekaniker Daniel placerat sig på prispallen. Han har följt med till nuvarande BMW i Karlskrona och har mitt förtroende.

Även automek i Karlskrona har lokalt gott BMW-rykte. De har blivit mekonomen nu, vet inte om det påverkat kvaliteten, men då jag utnyttjat dem har jag också varit nöjd, både före och efter.

Men om du utgår från Mälardalen borde det finnas duktiga mekaniker på närmare håll.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Transocean
"Autopower" det heter så i Oslo :-) Dom skall få byta mina gamla originalare mot sprillans nya Bilstein nästa vecka! Ligger sör om mellan-Sverige.
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
@325cabrio
Det stämmer, Daniel har varit med vid ett flertal liknande tävlingar, och hamnat på prispallen. Har skruvat BMW sedan tidigt 80-tal, och anses av många, vara en av de säkraste, iaf i denna regionen. Har sett honom in action vid många stora/svåra jobb, mig veterligen har han aldrig gått bet.
Hackefors bil i Linköping -auktoriserad bmw verkstad.

Pelsen
Stort tack alla för tipsen!

Hälsn Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.