|
|
|
|---|---|
|
Hej funderar på att byta olja i lådan ! Har dock lite svårt att välja olja. Kan komma över ATF olja från mobil som är klassad för LT -71141 till bra pris , finns också olja från mpm som är godkänd enligt LT-71141. Finns också komplett oljebyteskit från meyle med filter och 7 liter olja ?)= dock ganska dyrt . ZF har ju också oljebyteskit men har dock ingen rabatt på detta. Vad tror ni tänker göra ett konventionellt byte ,man får väl ut en 4 - 5 liter då vad jag förstår och byta flera ggr istället . Oljorna kommer ju att blandas den gamla - befintliga och den nya ,spelar det någon Roll vilken olja man väljer ur detta perspektiv ? Funderar på att vänta med filterbytet till oljebyte nr 2 för att då få ett rent filter i förlängningen !! | |
| Byt filtret första gången och köp oljan från Mobil. Byt sedan oljan 1-2 ggr till så har du majoriteten av oljan i lådan nybytt. | |
|
Instämmer med Kane! Det är Esso/Mobil LT71141 i lådan från fabrik så den oljan är "riskfri" att blanda/byta med. Filtret bör du alltid byta när du byter olja - ny olja kan lösa upp smuts i ett gammalt filter och då får du ut den smutsen i systemet igen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok då skippar jag meyles och ZF:s dyra oljebyteskit ! Är det Mobil ATF LT 71141 som jag skall använda då ? Kostar ju bara hälften av ZF:s olja och bara en fjärdedel mot att köpa på BMW ! O.K så jag behöver byta filter varje gång jag byter olja då ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.