AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
466

19" fälgar

packe325
Tja det e så att jag har 19 tummare på min 325 e36 och redan nu så tar det i lite vid fullt rattutslag och då undrar jag om det kommer att ta i mera om jag sänker bilen 30 mm mwh Packe

///M
Jag har 19" med 235/35 på min 325:a och rätt rejäl sänkning, tar endast i lite grann på höger fram när jag svänger max åt höger. Kan ju vara så att du har annan ET på dina fälgar. En rimlig tanke är väl att tro att det kommer ta i mer om du sänker den.

Länk

packe325
jag har 225/35/19 mili EVO med typ split fram, bak e det 265/30/19 men bak e det inga problem (vad är ET) du din bil var riktigt KÖTTIG !!! diggar färgen !!!

///M
265 bak var inte dåligt, har du några bilder? Kul att du gillade min bil! Jag ser fram emot nästa år då det blir M3-spoiler & kjolar, schnitzerspeglar etc. :D

ET handlar om fälgens inpressning, vet inte riktigt hur jag ska förklara men t.ex måste du använda spacers om du vill sätta E36-fälgar på en E34 precis som att E34-fälgar på en E36 kommer att göra att fälgkanten sticker utanför skärmen. Detta enkelt förklarat. Sök på ET eller inpressning bland tidigare inlägg så hittar du massor om detta. Länk
Länk

packe325
ska försöka fixa bilder om nåra dagar. Jag ska oxo skruva på en m3 front i vinter då bilen e avställd.Du vart köpte du ögonlockena det ser ut att vara skit bra passform. hörs !!! PACKE

///M
Då låter det som om vi har liknande planer för vintern, hör av dig när du har bilder att visa. Jag beställde ögonlocken, av fabrikatet Kamei, från Länk Fast det var ett par år sedan så idag är det kanske enklare/billigare att beställa från en återförsäljare här i Sverige, t.ex Länk som säljer Kamei-ögonlock.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.