AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
56.981

Funderingar på att införskaffa en i3

Sida 11 av 29
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk
Och det verkar inte nåt direkt intelligent protokoll

Länk

Nån slags PWM styrning. Kunde ju kostat på sig en serielina iallafall...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Ännu en I3 leverans nästa torsdag 14/4.
Första resan blir mellan Stockholm-Jkpg, precis lagom för inkörning av bilen.
Lite nojig är man, hur det hela kommer gå....
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Erik G, Le Mans Blå, Shamrock. PM:a mig era mailadresser om Ni vill. Ska försöka dra ihop en liten i3 IRL BMW CS grupp för träffar senare i år.
Mvh
Asken
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Då fick vi besked om leverans också för vår som beställdes på CS-erbjudandet. Vi får hämta vår nästa Torsdag! Bra påskpresent:)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis! Jag tror jag har mailat dig, om det var fel adress så pma mig din adress.
Mvh
Asken
Som inte vill använda nya bilen i detta väder, Kubistar...
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Kände att jag måste skriva här trots att vi bara införskaffat en begagnad i3a.
Vilken grymt bra liten bil! Otroligt att den ändå är ”gammal” som modell så modern som den känns. Undrar lite ”vad hände sen”, både hos BMW och de andra tillverkarna.

Iaf.. min har den roliga lodge-inredningen med skolbänksträ och gubbkavaj-klädsel. Panorama-tak (snarare gluggar men ändå skön känsla), HK ljudsystem som ju låter riktigt bra, stora skärmen och LED-halvljus.
Står här nu och väntar på bärgare p.g.a punktering så inte bilens fel.

Mvh Thomas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Thomas M: Grattis till frälsningen, nu kan det bara bli värre! Du börjar fundera på att byta ut någon bil i den befintliga vagnsparken mot en i3 till....:) Notis, det blanksvarta området på A-stolpen osv sa rekonden är repkänsligt, med minsta grus och stenar i svampen så blir det repigt. Bra att veta, att man spolar av noga först vid tvätt. Sen får man väl spendera hösten med att polera bilen lite försiktigt:) Jag har dragit in grus och stenar lätt när jag hoppat in i bilen som landar på textilmattan, irriterande. Jag får ta till min gamla pedantteknik, först i med "römppan" på stolen, slå ihop skorna mot varandra och sen vika in benen, vilket är intressant som den gubbe man är.. Men det funkar utmärkt, nästan helt rent och snyggt på golvet och så tänker man på att lyfta fötterna lite extra så klarar sig insteget från skoskrapsmärken. Tänk vad man blivit bekväm med att åka andra BMW-modeller i 20 år, samt Kubistar inte minst!
Mvh
Asken
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Bilen uthämtad, Riktigt trevlig att köra, men i motorvägsfart så drar den ganska mycket. Vi har dock tänkt att ha den som pendlarbil och det blir landsväg/stadskörning hälften hälften. Den hade fel färg med, men det gör inte så mycket.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Då var bilen hemma, vi får se vad den går för
Ang: repkänslighet så kan jag bara hålla med om att den svarta färgen är extremt repkänslig.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har en i3S-19 och när jag köpte den ny för snart 3 år sedan rekommenderade säljaren en keramisk lackbehandling mycket med tanke på de svarta a-stolparna. Dom har liksom all lack hållit sig jättefint. Rekommenderas till er som köper nya i3:or nu, men även till er som köper en välvårdad beg.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bavaria har fått in en mindre mångd i3/i3s, samma pris, för privatleasing 12 el 24 mån. 3195kr/mån ink met vdäck navi business, lilla skärmen, och bleutooth. Max 1000mil om året annars 12,50kr/milen i övermil. Bilarn är nog slut om några dagar.
filip.stankovic@bavariabil.se 08 7353933. Ett klubberbjudande gör någon 100lapp billigare.
Mvh
Asken
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Jo jag såg att Förenade Bil också hade liknande erbjudande.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jepp vissa åf tror jag fått tag på en del av en större batch bilar. Autowåx, Bavaria, Bilia och Förenade Bil är de jag sett.
Mvh
Asken
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Snackade med min säljare på Förenade bil nu på morgonen, tydligen så hade alla bilarna de blivit tilldelade blivit slutsålda på en dag (igår), 27 st om jag inte minns fel.
Lyckades dock lägga vantarna på en BMW i3s i Galvanic Gold med leverans i augusti som ersättare för Coopern vars leasing går ut i oktober. Så då är man i väntans tider igen. 530e:n lär vi behålla, grymt nöjd med den.

/P-O
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag tror Bavaria fick 49st och är förvånad om någon är kvar. Kör just idag i4 M50 och min i3 är tio gånger roligare, rappare och mer direkt än den. i3=kulbil!:)
Mvh
Asken
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Halloj I3 ägare, har nu haft min I3 i 10 dagar och kört knappt 100 mil.

Har 3 saker jag inte tycker fungerar som man kan önska/kräva av en elbil 2022.

1: den adaptiva farthållaren. Fungerar ganska bra dagtid. Men morgon och kväll är den helt värdelös. Stänger av sig nästan hela tiden och ber en rengöra sensorn. Men det är inte detta som är felet, utan eftersom den endast är kamerabaserad så får den tuppjuck när solen går upp och när den går ned, och där med inte fungerar…..

2: DAB-radio: helt hopplös att lyssna på eftersom ljudet hela tiden går upp och ner i volym. Detta trots att jag åker runt Stockholm. Verkar vara väldigt känslig för signalstyrka.

3: Saknar inställning för motorbroms. Har sedan tidigare en e-Golf som vi är väldigt nöjda med och kört ca 4000 mil på 18 månader. Där går det att ta bort motorbromsen och frirulla, och där med själv med hjälp av bromspedalen välja hur mycket motorbroms det skall vara. Man kan även ställa in som på I3 att det alltid skall vara motorbroms, men till skillnad från I3 går e-Golfen att justera motorbromsen i flera lägen.

Så med anledning av dessa 3 egenheter, är jag glad att jag inte köpt bilen utan bara skall hyra den i 12 månader……..

Är det fler som har dessa eller andra saker som inte fungerar som tänkt.
LeMans Blå:

Ingen av din hang ups har stört mig. Farthållaren och radio ingenting och motorbroms är helt ok. Sånt varierar mycket på de elbilar jag kört. Bäst tycker jag MB EQC är som har vad jag minns fem lägen från lika hårt som I3 till ingenting. Medan ID.3 hade lite eller inget.

Det som stör mig är att comfort access inte ingick och att jag inte la till det. Fippla med nyckel på en i övrigt så pass modern bil är b, samt att det är för mycket svart. Jag föredrar karossanpassat. Medan det inte gick att få Anthrazit innertak vilket är ett naturligt tillval.

Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej Le Mans Blå,
jag har kört cirka 90 mil på en månad. Känner inte igen mig i 1 & 2 och i 3 så tycker jag det fungerar utmärkt för just mina behöv men allas ser olika ut.
Kontakta din säljare på Bavaria och se om de kan titta på 1&2 oavsett utfall.
Det jag kan sakna är CA som Stephan nämner och att jag inte tog Lodgeinredningen i läder men alla tillbehörs kostnad lades på leasingen och skulle betalas ner på 12 mån.
Då tyckte jag kostnaden blev för hög i förhållande till vad det var värt men jag är ju van vid de tillbehören efter de bilar jag åkt tidigare, som är betydligt mycket dyrare i inköp och därmed har betydligt mer standardutrustning än denna i3, kan jag tycka. Nu när jag kört ett tag så är det inget större problem det är mest en vanesak. Enkelt är bra?:) Kan också tycka att jag snålade till det såhär i efterhand efter som jag känner att jag vill fortsätta leasa eller köpa ut denna roliga "Gokartgolfbil" efter periodens slut. Det finns så många intetsägande elbilar med enklare(förvisso billigare) konstruktioner som folk betalar en massa pengar för på marknaden, de allra de facto. Skulle inte vilja ha någon annan elbil för mina syften. Åker man i3 är man lite unik och inte alla känner det så såklart. Jag tänker att i3 är en modern Audi A2(före sin tid) eller ännu tidigare Renault 4 CV kanske är liknande i tankesätt för marknaden.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.