|
|
|
|---|---|
|
Helt ny här på forumet men det har vi väl alla varit någon gång :-) Jag har ett problem med min X3 2.0d N47 som läcker kylarvatten ca 1 l / hundra mil. Har trycktestat systemet men ok, ser ut som det kommer från expationskärlet att det blir ett övertryck Slangarna är ganska hårda... Dock går bilen precis som vanligt dvs inte upp i temp, inget vatten i olja och luktar ej avgaser i expationskärlet. Är ju ganska ovanligt med toppackning på denna motorn vad jag vet men kan ju så klart inte uteslutas. Locket till expationskärlet är bytt men ingen skillnad. Någon som har nån idé ? | |
|
Kolla Egr kylaren. Har haft samma bekymmer , fick fylla på 1 liter per 100 mil innan den pajade helt och bilen kokade. Hade bilen inne hos BMW som inte hittade felet trots att dom trycksatte det hela. |
|
| Misstänker det med, har precis nu satt systemet under tryck, och det går ner men tar sin tid.. kollat runt egr men ser inget än... själva egr är bytt sen tidigare men har ju inte med det att göra men kylet kan ju vara orsaken, hoppas det i alla fall ;-) tack för svaret! Dock tycker jag slangarna blir hårda vet att dom blir det men man ser att det har läckt glykol men runt expationskärlet ca misstänker att det ev trycker ut vattnet via locket (är bytt) men hoppas inte det... | |
| Egr kylet är nu bytt (nytt) men efter ca 30-40 mil trycker det ut vatten via expationskärlet, ej mycket men syns att det är torra "glykol" fläckar på slangar och kärlet, upplever att slangarna är hårdare än normalt. Finns väl inte så mycket kvar än topp packningen men tycker inte jag har några symtom på att det är det, förutom att det trycks ut via expationskärlet... kan det bero på något annat än T-packning att det blir övertryck i kylsystemet ? V-pump är bytt sen tidigare dock ej termostat men kan ju knappast vara det... | |
| Ingen som har någon idé? Blir smått tokig på skiten :-) har även haft inne där dom har testat med medel som ska ändra färg om det är toppackningen men är ok enligt test... kan det vara så att läckaget är så litet att det ej ger utslag vid test? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.