|
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Hej. Jag har problem med min x5 av 2001 årsmodell. Antispinn antisladdsystem dsc tänds antingen alla samtidigt eller någon åt gången för att efter nån minut släckas igen. Ibland medför även felet att växellådan går in i felsäkert läge. Även språket i displayen gick helt plötsligt över från engelska till tyska. Jag har läst av felkoderna och hunnit så långt att jag kollat så att alla abs sensorer verkar fungera Jag får upp följande felkoder LCM module fault stored IKE oil pressure sensor DSC breif power interruption IKE electronic break force disruption IKE voltage terminal 15 faulty Jag har sedan mätt upp batteriet som verkar vara i bra skick samt mätt upp och bilen får 13.8 volt på batteriet och uppe i motorrummet (pluskontaketen vid hjälpstart) . Jag har även mätt upp tändningslåset och där ligger också spänningen bra till. Men jag antar att eftersom felet kommer och går så kan det endå ha att göra med spänningen om det är glapp någonstans. Så frågan är var fortsätter jag felsökningen? Det här är ingen bil jag har någon lust att kasta en massa pengar på då kan jag lika gärna skrota den om det visar sig vara något allvarligt fel. Så jag börjar gärna med det billigaste och lättaste...haha |
Danne Umeå |
Jag kan ta och svara på min egen fråga Jag tog lös kontakten till abs enheten och såg att det var en massa fukt där, blåste torrt med tryckluft och stoppade ihop den. Sedan dess har bilen inte larmat. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.