|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte höra med er om ni skulle kunna hjälpa mig, jag har redan letat runt i tidigare trådar men inte riktigt fått svar, angående extra tillbehör. Jag letar efter en 320d 2013/14 och har sett att några har en kontaktgrej i armstödet, inte usb, som man ska koppla till en telefon. Vad är grejen med den? På en bilfirma fick jag reda på att den hör hemma på 90talet och en annan sa att den finns för att äldre Iphones ska kunna kopplas in, smått förvirrande. Jag har en nyare iphone som jag vill kunna koppla in med blåtand och då kunna se telefonbok, går det att göra utan den gamla reliken från 90talet? Vilka olika stereopaket finns det till denna modell, har fått höra att det bara finns original eller Harman Kardon, men att sistnämnda är sällsynt bara för att det kostar så mycket?? Det ska finnas ett belysningspaket, som en säljare sa att man bara måste ha även fast han inte kunde förklara något annat än att man ser bättre när det är mörkt ute. Logist tänkade att ett belysningspaket gör att man ser bättre när det är mörkt, men som jag förstått efter att jag tittade på nätet så är det ljuset inne i bilen det berör? Finns det något paket som ändrar de olika lägen som finns till växellådan? Något tillval ni har på era "bimmers" som ni känner att ni inte skulle kunna vara utan, tänkte mest om jag missat något? | |
|
Mojängen i armstödet följer med BT professional, och på årsmodellen du kollar så krävs det för att kunna spela musik via BT. Men jag känner ingen som pluggat in sin mobil i fästet, det tar bara plats och är klumpigt. Från årsmodell 2015(?) så behöver man inte BT professional för att spela musik. Belysningspaket är väl typ lampor i ytterhantagen, under dörrar samt komfortbelysning längs listen på innerdörrarna och på några andra ställen. Jag har för mig att det är standard på dagens bilar, vet inte hur det var tidigare. Men jag hade lätt lagt några kronor extra för det. |
|
|
Det finns tre varianter av ljud: standard, hifi och Harman/Kardon. Min iPhone ansluter jag via blåtand och får upp telefonboken den vägen. Det går även att programmera bilens snabbknappar för att kunna ringa upp ofta använda nummer med ett enda knapptryck. |
|
|
Tack för svar. Håller med om att fästet är i vägen, ganska obra plasering av BMW. Om man inte har BT professional så kan man väl streama musik genom usb uttaget. Som jag trodde med belysningspaketet, lät som att det var xenonlampor på säljaren. Definitivt något jag oxå vill ha. |
|
| Jag hade inte haft belysningspaketet som krav på en begagnad bil. Det är fint om det finns, men att välja bort en vettig bil i övrigt för att belysningspaketet saknas? Aldrig. | |
|
Nej krav är att ta i, men det är ett klart plus - minst xenon är iaf ett måste. Spotify kan du inte streama via USB, inte med Android, osäker vad gäller iOS. |
|
| Xenon och belysningspaketet är inte mer relaterade än svankstöd är med elektrisk baklucka, varför nämner du dem tillsammans? | |
| För att jag är lat och inte orkade skriva två meningar. | |
|
Xenon är väl snudd på standard(?) LED kom väl först med LCI till MY-16(?) Håller med Grelle, det är mysigt men bör inte vara en showstopper... |
|
|
Xenon är absolut inte standard. Se t.ex: Länk Länk Länk Ser dagligen ett flertal F3X (samt andra modeller) med horribla halogenstrålkastare. |
|
| falsterbo, vad menar du med komfortstolar? Det finns nämligen inga till F30/F31. | |
|
Köp en med någon Line! Finns Modern, Sport & Luxury. Ingår lite mer i linerna än standard. |
|
|
Det som jag anser som viktigt är: Xenon Dragkrok (även om man inte använder det dagligen) Sportstolar (om det passar kroppsfiguren) Bluetooth P-sensor fram och bak M-paket! Comfort-paket (bla keyless) Hoppas du finner en bil som uppfyller dina krav, 320d finns dessutom en uppsjö utav :) |
|
|
Tack för alla svar, nu har jag lite mer att gå på. Ska jag streama musik får man väl göra det genom 3mm uttaget, om man inte hittar en bil med BT pro. |
|
|
Det blev en 320d -15 :) |
|
| Nice, vad blev det för utrustning då? | |
|
Sportline, ljuspaketet tror jag att det är, musikstream genom blutooth och xenon. Finns det någon tråd om hur saker och ting funkar i BMW? Jag lyckades få ner passagerarrutan när jag gick ur bilen och spolningen för strålkastarna får jag inte igång, blir väl mer när man åker runt med den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.