|
|
|
|---|---|
|
Hämtar ut en m135i i slutet av veckan med 900 mil på mätaren, och har börjat fundera på om man skulle applicera någon form av stenskottsskydd på fronten. Någon som kört med det? Tycker ni att det är värt det? Tips på bra firmor i Stockholmsområdet? | |
| Jag tittade på en 520d som hade gått 3000 mil för några veckor sedan. Den hade det suttit skyddsfilm på sedan ny och den såg ut just som ny. Jag hittade inte ett enda stenskott i fronten. | |
| Hade Vonnes skydd på Porschen - fungerade riktigt bra mot stenskott. Problemet blir istället att filmen blir lätt repig, detta beror också på vilken sorts film som sitter monterad. Gäller att vara försiktig när man tvättar den... | |
|
Har hela fronten och lite andra partier folierade på sjuan och ångrar mig inte en sekund! Har haft det i 3 år nu och det sitter fortfarande fint och har inte mer repor (vad jag kan se då) än övriga bilen. Är inte mer försiktig på folien än på övriga bilen. Tror jag har 3M film men vet inte säkert. Jag fick mitt gjort av Jörgen på Stockholms Bilvård (kund där sedan 2001) och är som sagt var nöjd. Har även hört bra om wrapzone men ingen egen erfarenhet. Tycker det är en väl värd investering. Det är inte helt billigt men det är inte en omlack heller. Niklas Fransosen |
|
|
Autoshield är den enda återförsäljaren / installatören av XPEL i Sverige, som enligt mig är den bästa filmen på marknaden. Marcus är också trevlig och tillmötesgående. Jag har haft PPF på mina 4 senaste bilar och testat de flesta filmer och installatörer och tycker Autoshield / XPEL funkat bäst hittills. Eventuella repor som Kristoffer nämner försvinner av varmt vatten och jag tycker inte heller att filmen är lika känslig som den hos Vonne. |
|
Simon00 |
Erfarenhet av Wrapzone Länk |
| Såg riktigt tråkigt ut ska själv in och kolla pris imorron på dom två ställena som gör sånt här omkring, ska verkligen ha i åtanke att få på papper hur dom ställer sig till sånt du fått. | |
Simon00 |
falsterbo: Sitter fortfarande kvar. Kan inte göra så mycket åt det just nu. Irritationsmoment varje gång jag ser bilen. |
| Jag testar autoshield denna vecka på min nya bil. Återkommer med rapport. | |
| Är nog iaf sunt att ha skydd. Min blanksvarta F31 ser för jävligt ut i fronten nu med alla vita prickar efter stenskott. Även vindrutan är helt blästrad, trots att den är bytt två gånger på 8000 mil. Skyller allt på sanden på E4'an. | |
|
Hämtade precis ut min F80 M3 Comp från Autoshield i Stockholm. Köpte: Extended Kit stenskottsskydd Polering Lackskydd på hela bilen Vad kan man säga om Autoshield. Inget annat än 5 av 5! Sjukt trevliga, proffsiga och ödmjuka framförallt. Rekommenderar varmt Autoshield som kör en lite tjockare skyddsfilm XPEL (det ser inte gemene man). Finns inget bättre alternativ med så bra garantier. |
|
| ....och det kostade? | |
|
Jag kan lägga in ett gott ord för AutoShield också. M340:n var patient hos dem i somras och det blev riktigt bra. Hela fronten + lampor Framskärmar Huv Trösklar B-stolpar Nedre delen av bakstötfångaren mot hjulhus Sen har jag lagt på CarPro Skin själv ovanpå filmen. Här kan ni se priser för materialet, en mindre uppskattning iaf, dock i dollar: Länk Vad gäller pris hänger det helt på hur många paneler du vill skydda. Det bästa är att kontakta dem eftersom det diffar så mycket vad folk väljer. BMW CS #12321 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.