|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp utav er från AutoPower. Det är nämligen så att min käre mor har köpt sig en BMW 120D från 2012 och det jag undrade helt enkelt är, ska inte ett servicehäfte finnas med? Jag kör själv en äldre 1-serie men då fick jag med ett servicehäfte med stämplar i. Enligt bilsäljaren så har dem nyare bilarna inte ett servicehäfte då det ska finnas med på datorn i bilen. Stämmer detta eller är det ren skit snack? När jag ändå frågar er, vet ni om service intervallen skall vara var 3000:ende mil eller mindre? Det var nämligen säljarens argument igen. Vänliga hälsningar Kentan900 | |
|
Bilens servicehistorik finns lagrad i bilen, förutsatt att det gjort hos en utav BMW auktoriserad serviceverkstad. Servicehistoriken finns under fordonsinformation i bilens informations- och underhållningssystem (iDrive). Beträffande intervallen så varierar det. BMW har sedan flera år tillbaka tillämpat konditionsbaserad service vilket innebär att bilens elektronik bestämmer vad som ska servas och när. Det finns inte längre några fasta intervall sett till körsträcka. |
|
|
Ah okej, jag förstår. Jag tackar så mycket för ditt snabba svar. Vänliga hälsningar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.